BasBQ
Beef en Steak

Goede Morgen! Weer een nieuw forum lid!

 

Stennis

Kooltjesharker
Berichten
127
Goede morgen mijn naam is Dennis,

Ik heb al meerdere malen deze site door gekeken en ben er zeer tevreden over. Er word veel verteld en nuttige informatie gedeeld.
Ik ben een kantoor werker alleen heb ik wel jeukende handen. Ik vind het leuk om zelf dingen uit te tekenen, bedenken en te maken.

-Ik ben de gelukkig bezitter van een maar liefst 16 jaar oude 57cm Weber One Touch Classic. Hij is zo oud dat ik op internet
niet eens een plaatjes van de betreffende Q vind. Hij is namelijk niet zwart maar een beetje rood/paars achtig. En nee hij is niet verkleurd ;-)



-Daarnaast heb ik de Igrill 2 met 2 vlees probes en een Ambient probe (omgevings temp, maar dat hoef ik jullie waarschijnlijk niet te vertellen)

-Ook heb ik een Smokenator, deze heb ik zelf gemaakt. Deze zal ik in de DIY plaatsen.

-Ook heb ik een coldsmoke generator gemaakt. Ook deze zal ik in de DIY zetten.

-Om mijn eigen hout te drogen heb ik een kleine ombouw gemaakt waar tot nog toe de appelboom van de overburen in ligt. (zij weten ervan)

-Mijn plannen zijn nog om de Q in een eigen gemaakte ombouw te plaatsen. Gezien zijn leeftijd mag hij wel een pimp beurt gebruiken.
De plannen heb ik al wel uitgewerkt, en inspiratie op gedaan op deze site. alleen willen we eerst de achtertuin verbouwen voor de
nieuwe ombouw er is. Anders blijven we slepen met spullen. Wat niet weg neemt dat we niet gaan bbq-en. Dat gaat gewoon door ;-)

-Ook ben ik bezig met de Pizzaring, weber pizza kettle. Deze is ook uitvoering besproken zag ik hier op de site. Deze wilde ik
naar eigen idee anders maken dan standaard. Maar dat volgt ook in de DIY.

-De pizza steen die ik er voor heb is een 400x400x30mm travertin tegel. Deze ga ik aan 1 zijde, de ronding geven van de kettle zodat dat
mooi aansluit. Ik heb hem al wel in de oven gebruikt. Maar voordat deze tegel 250graden is ben ik heel wat minuten verder. En wil dat ook
liever op de Q doen met hout. Om de temp van de tegel te meten heb ik een infrarood thermometer die tot 550 graden meet.

-Daarbij hoort natuurlijk de pizzapeel. Deze zal van rvs gemaakt worden met een hardhouten handvat. Ook deze wil ik delen in de DIY. Maar stelt niet zo heel veel voor.

Kortom nog veel te doen. En ik wil veel te graag. Maar met een kleine meid  van 6 maanden zijn de dagen iets anders ingericht dan voorheen. Maar het is er allemaal leuker op geworden!

Ik hoop dat ik jullie kan helpen met idee?n/tekeningetjes en ik veel info hier vandaan kan halen.
Tot de volgende berichten!
 
Welkom!
 
hoi Dennis,
welkom bij dit edele genootschap
 
Welkom op het forum Dennis
 
Welkom Dennis, je maakt we wel nieuwsgierig...
 
Welkom Dennis veel plezier bij het genootschap en met jullie gezinsuitbreiding!

 
Terug
Bovenaan Onderaan