BasBQ
Beef en Steak

Gietijzeren rooster op de WGA. Wat zijn jullie ervaringen?

A

Alexander

Gast
Medegenoten/genieters,

Als WGA bezitter (ben er gek op) heb ik vele draadjes over gietijzeren roosters voor de WGA voorbij zien komen. Helaas vind ik de Duitse variant toch wel een beetje te duur maar ik denk dat er niets anders op zit. Verder ben ik zelf niet zo handig met de haakse slijper om het zelf te maken. Zou ook een 2de hands setje willen proberen, iemand nog een setje over?

Even on topic. Om nu 50 euro uit te geven moet ik nog even overtuigd worden, hoe zijn jullie ervaringen?

M.v.g., Alexander.
 
Ik vind zelf gietijzer eigenlijk alleen maar fijn voor steaks e.d. Dingen waar mooie strepen op moeten.
Dus het ligt er een beetje aan wat je gaat maken. Doe je een hoop indirect dan heeft het naar mijn mening niet echt verl toegevoegde waarde.
Maar als je veel grilt dan is het een mooie aanvulling.


Sent from my iPhone using Tapatalk 2
 
Vooral voor steaks is het een meerwaarde, anders niet echt. Dus ik sluit mij aan bij Noskos zijn mening.
 
Mijn mening weet je al, daarom stond hij op Marktplaats hier ;)
 
Ik heb 'm. Mooi voor de strepen. Grill bestaat uit twee delen wat opzich ook wel handig kan zijn. Nadelen zijn dat je ook nog een "heber" erbij moet kopen. Weer 10 euro erbij en de grill is een stuk dikker dan de chromen versie. Hierdoor moet je oppassen als je de deksel wil hangen op de rand. Mijne is er afgevallen waardoor het emaille er is afgebasten  :'(
 
ik gebruik niet anders op de WGA, en vind het super. Zou dus niet anders meer willen.
Als je niet handig bent met een slijptol is er hier vast wel iemand die ze voor jou op maat wil maken
 
Had op 57 een Gietijzeren rooster, en vond dat toch echt een aanwinst, makkelijker schoonmaken en betere warmte geleiding.
 
Terug
Bovenaan Onderaan