BasBQ
Beef en Steak

Gietijzeren daisy wheel passend maken

 
 

mrwolf

Pitmaster
Berichten
610
Ik heb vorige week een tweedehands kamado large gekocht met een aluminium top vent. Behalve dat dit niet mooi staat kan hij ook niet erg ver open, dus heb ik een gietijzeren daisy wheel gekocht.

Prima ding en hij past prima. Maar... Hij zit met twee schroeven vast, en die lijnen net niet uit met de bestaande gaten. 1 kan ik er prima indraaien, maar de voorste zit ongeveer een halve cm van het gat vandaan, en daar krijg ik met geen mogelijkheid een schroef in.

Zou ik het bestaande schroefgat iets op kunnen boren en het aan de binnenkant met een RVS-ring kunnen oplossen? Of boor ik dan het keramiek kapot? Uiteraard zou ik erg voorzichtig te werk gaan, maar ik wil het risico van het scheuren of beschadigen van de dome graag beperkt houden :)
 
Als je er 1 in het zitten blijft ie er ook wel op toch? Van schroef nr 2 een dummie schroef maken; afkorten en erin draaien zodat het lijkt of er twee inzitten :)
 
Wat Gerard zegt +2
 
Gerard777 zei:
Als je er 1 in het zitten blijft ie er ook wel op toch? Van schroef nr 2 een dummie schroef maken; afkorten en erin draaien zodat het lijkt of er twee inzitten :)
Haha, ja dat kan ook. Hij zit inderdaad gewoon vast genoeg :)

Bidle zei:
Heb je er een foto bij,... helpt om er een beter beeld bij te krijgen.
Dat wordt pas volgend weekend. Voorlopig ben ik niet thuis voordat het donker is
 
Bij mij zit er om het keramiek een band vilt die het daisyweel perfect op zijn plaats houdt en ook luchtdicht afsluit.
 
RvdB zei:
Bij mij zit er om het keramiek een band vilt die het daisyweel perfect op zijn plaats houdt en ook luchtdicht afsluit.

Bij mij ook, dus snap het nog niet helemaal. Daarbij gebruik ik de Daisy niet. Kortom gewoon nieuwsgierig. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan