BasBQ
Beef en Steak

Gezocht: mensen met een kamado joe & joetisserie

 
 

SpooN_05

Kooltjesharker
Berichten
191
Dag iedereen,

Ik ben op zoek naar forumleden die een kamado joe en een joetisserie hebben.

Nu als jullie de joetisserie gebruiken en jullie sluiten de dome. Rust de dome dan op de Joetisserie of zitten jullie met een gat?

Bij mij zelf heb ik altijd een groot gat.
Maar als ik dan de veer anders afstel zodat de dome op de Joetisserie rust, dan blijft de dome niet meer van zichzelf openstaan.

Waarom vraag ik dit?
Heb contact gehad met verschillende dealers en die zeggen dat de dome moet rusten op de Joetisserie.

Heb dat al aangekaart bij mijne dealer en die zegt dat dat niet zo is. Deze heeft dat nagevraagd bij de vertegenwoordiger en die zegt dat dat normaal is.

Alvast bedankt
 
Laatst bewerkt:
Wat bedoel je met gat?
De dome rust bij mij volledig op de Joetisserie. De dome blijft alleen open staan als deze volledig open staat...
 
mijn dome blijft in alle posities open staan en hij rust ook (net) op de joetisserie, maar dan moet ik de joetisserie wel precies goed leggen, je kan hem namelijk een beetje naar voren en naar achteren schuiven en daar kan je dus mee spelen.
 
Hoi,

ik heb een classic 1, dus het probleem “deksel blijft niet staan” heb ik mee leren leven.
Het gat heb ik niet nadat ik de deksel met de joetisserrie heb afgesteld.
 
Ik bedoel met het deksel blijft niet openstaan. Als ik de dome helemaal open doe dan zakt die automatisch terug naar beneden.
 
Deksel van m'n big joe 3 blijft net liggen op m'n letzq rotisserie (vormgeving zelfde als joetisserie). Ik heb wel even moeten spelen met de sterkte van de veer. Gevolg is wel dat ik het deksel van m'n big joe lastiger op een kleine kier kan zetten zonder rotisserie want dan zakt ie alsnog zachtjes dicht. (Vind ik niet erg want ik heb geen reden om kamado op een kier open te laten staan) En helemaal open blijft ie net staan of zakt paar cm naar beneden, maar stabiel genoeg.

Nee wel filmpjes maar dat kan ik niet posten zekers?
Op YouTube zetten en hier link plaatsen werkt.
 
Ik heb een KJ Classic3, en een joetisserie (dat rijmt).
Ik begrijp niet wat je bedoelt met een gat.
Ik merk wel dat er wat lekkage (lucht) is als het spit er tussen zit, maar als je de schuif dan iets dichter zet, is dat weer gecompenseerd.
 
Na het bekijken van wat YT filmpjes, heb ik gekozen voor de gril van LETZQ 18’’. Deze sluit perfect aan op de Joe III. Ook de grill as en motor vond ik beter afgewerkt, kabelingang langs onder bij de motor, spatwaterdicht. De grill as is voorzien van een afschroefbaar handvat en je kan er nog een ronde plaat op schroeven om het spit rechtop te zetten zoals kebab. Ook de prijs van het spul was bijna 100€ goedkoper.
 
Na het bekijken van wat YT filmpjes, heb ik gekozen voor de gril van LETZQ 18’’. Deze sluit perfect aan op de Joe III. Ook de grill as en motor vond ik beter afgewerkt, kabelingang langs onder bij de motor, spatwaterdicht. De grill as is voorzien van een afschroefbaar handvat en je kan er nog een ronde plaat op schroeven om het spit rechtop te zetten zoals kebab. Ook de prijs van het spul was bijna 100€ goedkoper.
Het handvat laat ik eraf anders kan ik het rechter tafeltje van m'n Big Joe ook niet gebruiken. Je pakt 'm toch met handschoenen op.
 
Terug
Bovenaan Onderaan