BasBQ
Beef en Steak

Gezocht iemand met een houtdraaibank die een houten stamper/stomper kan draaien

Status
Niet open voor verdere reacties.
 
 
 
 
 

Ewald

Administrator
Forumleiding
Berichten
5.071
Voor mijn Elektrische gehaktmolen gebruik ik de stamper/stomper die er standaard bijgeleverd is.
Echter is deze van kunsstof en begint ook te slijten. Nu kan ik een nieuwe kopen maar dan is dat nog steeds een plastic uitvoering.
Ik ben op zoek naar een houten uitvoering, die ik zo standaard niet kan vinden op het web.
Bij deze dus de vraag of er iemand hier op het Genootschap is met een houtdraaibank die, uiteraard tegen betaling, een houten stamper/stomper voor mij kan en wil draaien.
Ik heb een Autocad tekening of een PDF van de onderstaande tekening ter beschikking.

stomper_page-0001.jpg
 
Ik heb zelf geen draaibank dus kan je niet helpen helaas.

Laatst toen ik een vergelijkbaar iets nodig had heb ik met een kolomboormachine en schuurpapier dit zelf gedaan.

Misschien niet zo gelikt als een draaibank maar ik was er wel mee geholpen.
 
Ik heb zelf geen draaibank dus kan je niet helpen helaas.

Laatst toen ik een vergelijkbaar iets nodig had heb ik met een kolomboormachine en schuurpapier dit zelf gedaan.

Misschien niet zo gelikt als een draaibank maar ik was er wel mee geholpen.
daar was je wel een paar kwartiertjes mee bezig gok ik zo
 
daar was je wel een paar kwartiertjes mee bezig gok ik zo

Valt mee, beetje hobbyen met (grof) schuurpapier en je hebt zo een simpele stomp gemaakt.
 
@Ewald , helaas heb ik ook geen draaibank.

Vraagske, waarom niet van aluminium laten maken ?
Zal bij jullie in de buurt toch wel ergens een draaierij zijn.
 
@Ewald , helaas heb ik ook geen draaibank.

Vraagske, waarom niet van aluminium laten maken ?
Zal bij jullie in de buurt toch wel ergens een draaierij zijn.
Heb ik aan zitten denken Peter maar dan moet je het electrolytisch laten behandelen om het corrosievrij te krijgen anders blijft aluminium zwart afgeven.
Maar bedankt voor het meedenken. Top.
 
Heb ik aan zitten denken Peter maar dan moet je het electrolytisch laten behandelen om het corrosievrij te krijgen anders blijft aluminium zwart afgeven.
Maar bedankt voor het meedenken. Top.
Ja, daar heb je wel een punt. AlMg3 en AlMg5 hebben dit ook.
Austenitisch of ferritisch RVS wordt weer te zwaar. Wellicht draaien en lassen uit een dikwandige 304L pijp ?
 
Ja, daar heb je wel een punt. AlMg3 en AlMg5 hebben dit ook.
Austenitisch of ferritisch RVS wordt weer te zwaar. Wellicht draaien en lassen uit een dikwandige 304L pijp ?
Nee, gaat het niet worden. Ik heb nog wel een optie voor een onbehandeld recht stuk beuken trapleuning van rond 50 mm
 
De trapleuning gaat het worden. Hoop en denk wel dat het gaat werken. Ik sluit deze draad.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan