BasBQ
Beef en Steak

Gewoon een UDS

 
 

teunvandemerwe

Sprokkelaar
Berichten
26
Na vele topics gelezen te hebben op dit geweldige forum toch ook maar begonnen aan het bouwen van een UDS omdat het leuk is.

Begonnen met de zoektocht op marktplaats naar een mooie ton. Bij deze het resultaat

DfGTTxl.jpg


Na een avondje afbijt smeren en borstelen met de boormachine, het eerste resultaat (Bedankt voor de tip PaulB http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=11729.0)

eWnJMEj.jpg


Na het tweede avondje smeren en borstelen, een schone ton en een blauwe garage  :(

kFomQrH.jpg


Reeds wat gaten geboord met de stappenboor en bij de lokale ijzerboer de benodigde beluchtingsmaterialen ingeslagen. Een foto van de binnenkant

QqZYXZ4.jpg


Het eindresultaat na het poetsen, spuiten en monteren...
1afFcfb.jpg


Zondag 2 april de grote dag :)

TB80qqZ.jpg

sQva2c5.jpg


Even zonder vlees testen... bleef mooi op temperatuur met alles open

xsOOiv5.jpg


Maar het spijsverteringskanaal wil ook wat

i0AsiaE.jpg


Mijn bestelling was ook binnen dus ook maar gelijk testen met de spareribs.

zWihtpt.jpg


Na 3 uur op 107 graden volgens de controller

wjW7Fw0.jpg


Een uurtje in de aluminium folie

RAv5hdu.jpg


Het eindresultaat, mooi al zeg ik het zelf

hhOHg2y.jpg


En de binnenkant van de UDS ziet er gelijk ook goed uit met wat Crisco

nFa4hwv.jpg


Iedereen bedankt voor de reeds aanwezige tips, het heerlijke sparerib recept (Noskos Classic Spareribs) en de mooie fotos.

Bij deze nog wat van mijn ervaringstips

- Borstel je ton in een soort van spuitcabine (anders ben je net zolang bezig met opruimen)
- Probeer het schoonmaken en verven van een ton zo snel mogelijk te doen, ze roesten waar je bij staat
- Indien niet voorradig bestel een stappenboor op tijd... indien je in de buurt van Breda woont kan je hem altijd komen lenen :)
- Zorg dat je kolenmand iets boven de beluchting staat zodat een eventuele PID controller niet tegen de zijkant blaast
- Lees de topics over het bouwen van een UDS, iedereen heeft wel unieke gagdets en tips
 
Goed bezig!

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P7-L10 met Tapatalk

 
pizzabakker zei:
Welke afbeits  had je gebruikt?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Alabastine Super Afbijt... staat wel op voor hout maar op de achterkant staat ook voor andere materialen
 
Terug
Bovenaan Onderaan