Na vele topics gelezen te hebben op dit geweldige forum toch ook maar begonnen aan het bouwen van een UDS omdat het leuk is.
Begonnen met de zoektocht op marktplaats naar een mooie ton. Bij deze het resultaat
Na een avondje afbijt smeren en borstelen met de boormachine, het eerste resultaat (Bedankt voor de tip PaulB http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=11729.0)
Na het tweede avondje smeren en borstelen, een schone ton en een blauwe garage
Reeds wat gaten geboord met de stappenboor en bij de lokale ijzerboer de benodigde beluchtingsmaterialen ingeslagen. Een foto van de binnenkant
Het eindresultaat na het poetsen, spuiten en monteren...
Zondag 2 april de grote dag
Even zonder vlees testen... bleef mooi op temperatuur met alles open
Maar het spijsverteringskanaal wil ook wat
Mijn bestelling was ook binnen dus ook maar gelijk testen met de spareribs.
Na 3 uur op 107 graden volgens de controller
Een uurtje in de aluminium folie
Het eindresultaat, mooi al zeg ik het zelf
En de binnenkant van de UDS ziet er gelijk ook goed uit met wat Crisco
Iedereen bedankt voor de reeds aanwezige tips, het heerlijke sparerib recept (Noskos Classic Spareribs) en de mooie fotos.
Bij deze nog wat van mijn ervaringstips
- Borstel je ton in een soort van spuitcabine (anders ben je net zolang bezig met opruimen)
- Probeer het schoonmaken en verven van een ton zo snel mogelijk te doen, ze roesten waar je bij staat
- Indien niet voorradig bestel een stappenboor op tijd... indien je in de buurt van Breda woont kan je hem altijd komen lenen
- Zorg dat je kolenmand iets boven de beluchting staat zodat een eventuele PID controller niet tegen de zijkant blaast
- Lees de topics over het bouwen van een UDS, iedereen heeft wel unieke gagdets en tips
Begonnen met de zoektocht op marktplaats naar een mooie ton. Bij deze het resultaat

Na een avondje afbijt smeren en borstelen met de boormachine, het eerste resultaat (Bedankt voor de tip PaulB http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=11729.0)

Na het tweede avondje smeren en borstelen, een schone ton en een blauwe garage

Reeds wat gaten geboord met de stappenboor en bij de lokale ijzerboer de benodigde beluchtingsmaterialen ingeslagen. Een foto van de binnenkant

Het eindresultaat na het poetsen, spuiten en monteren...

Zondag 2 april de grote dag

Even zonder vlees testen... bleef mooi op temperatuur met alles open

Maar het spijsverteringskanaal wil ook wat

Mijn bestelling was ook binnen dus ook maar gelijk testen met de spareribs.

Na 3 uur op 107 graden volgens de controller

Een uurtje in de aluminium folie

Het eindresultaat, mooi al zeg ik het zelf

En de binnenkant van de UDS ziet er gelijk ook goed uit met wat Crisco

Iedereen bedankt voor de reeds aanwezige tips, het heerlijke sparerib recept (Noskos Classic Spareribs) en de mooie fotos.
Bij deze nog wat van mijn ervaringstips
- Borstel je ton in een soort van spuitcabine (anders ben je net zolang bezig met opruimen)
- Probeer het schoonmaken en verven van een ton zo snel mogelijk te doen, ze roesten waar je bij staat
- Indien niet voorradig bestel een stappenboor op tijd... indien je in de buurt van Breda woont kan je hem altijd komen lenen

- Zorg dat je kolenmand iets boven de beluchting staat zodat een eventuele PID controller niet tegen de zijkant blaast
- Lees de topics over het bouwen van een UDS, iedereen heeft wel unieke gagdets en tips