BasBQ
Beef en Steak

Gewonnen workshop Beef&Steak

 
 
 
 

SandyMan

Gerijpt
Berichten
2.859
Je kent het wel, een winactie op Instagram, volg, deel en tag een vriend en win xxx

Zo ook Beef&Steak die 10k-volgers wilde vieren, dus ik deed braaf mee.
Eenmaal compleet vergeten kreeg ik een notificatie 'Beef&Steak heeft je genoemd in een reactie'.
Wat is dit dan?

En jawel, ik was één van de 8 winnaars.
1633937791995.png


Gewonnen: Workshop voor mij, en een gast (natuurlijk mijn kamaraad die getagged was) op vrijdag 8 okt, in Ter Aar.
Dat is wel een eindje fietsen voor Nijmegen, maar dat houdt ons niet tegen natuurlijk.

Vrijdag de werkdag wat eerder gestopt om mijn maatje te gaan halen en naar Ter Aar te rijden (bij Alphen a/d Rijn).

Een enorm leuke pitmaster gevonden daar, gezellige vent en met de grapjes die hij maakte was het een top avond.
Leuk gelijkgestemde deelnemers en we leken ongeveer wel dezelfde (ruime) ervaring te hebben met bbq'en.

Gegeten/geproeft:
  • Rib fingers (high and fast)
  • Wagyu burgers
  • Secreto Iberico
  • Wagyu Tomahawk (caveman)
  • Porchetta
  • Rollade van procureur
  • Bavette
De Porchetta lag er al op toen we aan kwamen, de rest hebben we zelf klaar gemaakt zien worden. Uitgezonderd dde Bavette, die mochten we zelf bereiden op één van de beschikbare pits (Primo's of Braaimaster of Caveman in een Ofyr).

Paar dingetjes toch wel opgestoken van de workshop.
  1. Rib fingers kan je beter low en slow doen. Smaak was super hoor, maar beet niet lekker.
  2. Wagyu burgers waren verschrikkelijk sappig, heerlijk.
  3. Secreto Iberico was ongelofelijk vet, enorm lekker
  4. Wagyu Tomahawk, wat leuk dat ze dit doen, ookal is het een 'gratis' workshop, toch 2 van die dure stukken erop vind ik benoemswaardig.
    1. Overigens enorm lekker, waarschijnlijk favoriet van de avond.
  5. Bakingsoda op de zwoerd zorgt voor enorm knapperige Porchetta
  6. Rollade van Procureur was wat droog geworden helaas, maar leuk om te zien dat dat ook kan met procureur.
  7. Bavette was tot perfectie gegaard door m'n kameraad, enorm content.
    1. Geen peper/zout vooraf, beetje kruidenrub (noskos the BEEF) achteraf (laatste minuutje) erover, is ook erg lekker.
Al met al dus een super leuke avond gehad.
Maar geen post zonder foto's (willekeurige volgorde)

De plek waar we waren:
1633938598117.png


De braaimaster met de bavette'jes;
1633938651347.png


De Wagyu tomahawk, in handen van de constant gezellige pitmaster:
1633938705370.png


Still uit een filmpje, de 2 tomahawks in de kolen:
1633938751277.png


was al wat van gesneden, even terug geweest en toen aangesneden:
1633938684148.png


De porchetta:
1633938768407.png
 
Leuk verslagje, dank voor het delen!
 
Toch mooi prijs kerel. Zo veel stukken vlees, die foto’s heb je thuis niet laten zien zeker 😜
Lijkt me toch eens leuk z’n BBQ workshop. Maar dan wel een heel culinaire en technische.
 
Gaaf man. Erg leuk om eens mee te maken toch? Behalve gezelligheid wordt je ook geïnspireerd.
Zo'n workshop moet je ook met z'n 2 of meer doen. Dan kan je lekker sparren met je maat.

Zo ben ik worst verslaafd geworden. :ROFLMAO:
 
Dat zijn leuke workshops! Het allereerste Genootschap uitje was een steak workshop bij Beef en Steak 😁
Dat was lang voordat Fernando de workshops deed. En dat weten alleen nog hele oude leden hier 😜
Misschien tijd voor een nieuw uitje @Frits?
 
Twee meatings?!? 😜
We hebben toch genoeg power om zelf iets te doen?
We hebben alleen een weide, of bestraat stukje nodig. Dennis een workshopje, Frits een workshopje, misschien meerdere leden die iets willen laten zien? Stijn die worsten maakt.. etc etc. Volgens mij is er 'in huis' genoeg kennis om zo'n dagje te starten.
 
Mag ik ook gewoon vrij op zo’n dag 😂😂😂
En we hebben in het verleden ook meatings en ook de BBQ Society Cook-Off georganiseerd. Je zit met vergunningen, verzekeringen etc. Op zich geen probleem. Maar zonder die dingen, wat als iemand zich aan een BBQ brandt, ziek wordt, een kapschuur afbrandt of iets dergelijks?
Dus daar hebben we draaiboeken voor 😁
Maar als iemand anders het netjes organiseert hebben wij die zorgen niet 😎
 
Er komt een stuk meer kijken dan alleen een veldje 😉
Mag ik ook gewoon vrij op zo’n dag 😂😂😂
En we hebben in het verleden ook meatings en ook de BBQ Society Cook-Off georganiseerd. Je zit met vergunningen, verzekeringen etc. Op zich geen probleem. Maar zonder die dingen, wat als iemand zich aan een BBQ brandt, ziek wordt, een kapschuur afbrandt of iets dergelijks?
Dus daar hebben we draaiboeken voor 😁
Maar als iemand anders het netjes organiseert hebben wij die zorgen niet 😎
Jullie hebben gelijk. Beetje te kortzichtig, sorry 😬 😬
We wachten wel braaf af ;)(y)

Edit:
inmiddels heeft Beefensteak zelf ook wat foto's geplaatst:
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan