BasBQ
Beef en Steak

Gevulde Varkensfilet met Kaas & Bacon

 
 
 

Bucari007

Stoker
Berichten
286
Ik zag Ralph hem vorige week maken op YouTube en wist eindelijk wat ik met mijn varkensfilet wilde doen.

Ik zag een stuk vlees van 4kg liggen, mega mooi stukkie bij de Makro dus die moest mee, lees; aanbieding/goedkoop en nog nooit zo'n lang stuk vlees in handen gehad! (Nou kan ik liegen, maar nee dat red ik niet).

Mooi stukje van 750gr gesneden, is schappelijk voor 2pers toch? Geen idee hoe machtig dit wordt, maar kleiner ziet er gewoon lullig uit en het ook wil ook wat (en de buurman anders ook wek).

Mooi in de rub gezet, daarna ingesneden, kaas erin (voor de test maar gelijk 3 verschillende; cheddar, mozzarella & pizzakaas), BBQ saus erin en vervolgens een mooi matje vlechten van Bacon!

Blokkie appelhout op de Q en afstellen. Verbaas mezelf wel eens hoe eigen je na verloop vd tijd wordt met je BBQ. Het afstellen is eigenlijk vrijwel altijd in 1 a 2 keer perfect en stabiel. (Vind trouwens de eucalyptus houtskool van Flames & Flavour geniaal stabiel! Mooi spul)

Geur jonguhhh... heerlijk!

2 uurtjes later, frietjes besteld en aansnijden maar!

Bacon lekker knapperig, kaas en vet van de bacon icm de BBQsaus zorgt wel echt voor een mooi sappig stukje vlees. Ondanks dat het erg mager vlees is absoluut niet droog!!

Wat betreft de kaassoorten. Van de pizzakaas en de mozzarella proef je vrijwel niets, die worden overstemt door de bacon en de Rub. De cheddar is wel een mooie aanvulling.

750gram voor 2pers icm de kaas en de bacon is toch wel een behoorlijke hap kan ik zeggen... lekker nachtje hartkloppingen denk ik.

Al me al zeker de moeite waard en voor herhaling vatbaar!
85fd215c58362d59da50f14302c0f904.jpg
d487c4a07156e59b06a97acb6ce54182.jpg
e48b76ecd314cdb613bb206a7d4521f8.jpg
998cd23d16d27cb4be31e9754c8cb7e0.jpg
31f489cb58da352521eeed3e6ba6bd9e.jpg
4c09e2665a8f4eb73b68583b19b6218a.jpg
3d5c3f7c921a78b195010e5b96ecaf82.gif


Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
 
Lekker hoor, lust ik ook wel! Dat gifje/filmpje idd gaaf!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Dit Is toch genieten.
Wat een topper Is dit zeg.
Een balans dagje Is wel nodig hierna :cool:
 
Dit Is toch genieten.
Wat een topper Is dit zeg.
Een balans dagje Is wel nodig hierna :cool:
Haha..vandaag stond Bacon op het programma. Had de dagen beter kunnen omdraaien...maar na vandaag ff 2 dagen vegetarisch, of Vis

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
 
Dat is genieten geweest
Lekker hoor die kaas die eruit komt lopen
 
Goeie dingen :) Dat moet smullen geweest zijn.
Dat lijkt me heerlijk. Ik heb nog en aantal stukken wildzwijn rug liggen. Daar heb ik al eens rollade van gemaakt. Maar dit lijkt me ook een mooi iets. Dat gaan we maken.
 
Goeie dingen :) Dat moet smullen geweest zijn.
Dat lijkt me heerlijk. Ik heb nog en aantal stukken wildzwijn rug liggen. Daar heb ik al eens rollade van gemaakt. Maar dit lijkt me ook een mooi iets. Dat gaan we maken.
Haha...ik heb nog 3kg liggen, dus heb nog wat inspiratie nodig. Rollade is inderdaad geen gek idee.

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
 
Wordt die kaas dan niet BOKKE-BOKKE-HEET?! Haha, lachen man die Ralph, help 'm douwen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan