BasBQ
Beef en Steak

Gevulde Sukaderol

 
 
 

ZBBQZ

Stoker
Berichten
304
Een tijdje geleden heb ik bij mijn slager een stuk sukade van meer dan 2 kilo gekocht. Deze had hij voor mij gevacumeerd, waarna ik deze nog 2 weken in de koelkast (2e koelkast) op 2 graden heb laten besterven/rijpen. Daarna heb ik de zeen uit de sukade gesneden (met dank aan Frits, zie http://www.bbqgenootschap.nl/forum/tips-tricks-tutorials/sukade-schoonmaken/) en had ik twee gelijke delen. we hebben een deel gegeten en het andere deel (kilo) had ik ingevroren,

Vandaag kreeg ik er spontaan trek in en het leek mij leuk om hem te vullen en daarna op de BBQ met een klein beetje rookhout te leggen.

De vulling heb ik maar een beetje verzonnen en in een pannetje bereid. De ingredi?nten waren: fijngesneden ontbijtspek, kastanje champignons, pijnboompitten, klein teentje knoflook, wat bieslook, pezo en een snufje Magic Dust. Na het afkoelen het vlees met daarin de vulling opgerold en opgebonden. Helaas heb ik hier geen foto's van. Stom maar ik dacht toen nog niet aan het genootschap. :blush:

Hier wat foto's die ik er wel van heb:


wM0CZdp.jpg



Na de low en slow tijd voor de sear (moment van de foto is nog tijdens het opvuren. Later likten de vlammen aan het vlees, maar helaas is dat nooit gebeurd  :-S)


8EJEJzm.jpg



En dan hier het resultaat:

XK7jQni.jpg


5QaYnz1.jpg



Het was heerlijk!

Z.
 
Ik geloof meteen dat het heerlijk was !
 
Ziet er mooi uit!
 
Leuke manier om zo'n stuk vlees klaar te maken ook!
 
Dat ziet prachtig uit! Het vlees is ook mooi rood gebleven. Dat zal wel gesmaakt hebben.
 
Wauw ziet dat er ff lekker uit.
 
Volgens mij lust ik dat ook
 
Dat ziet er idd prima uit!
 
Wil ik best voor je proeven hoor!
 
Terug
Bovenaan Onderaan