BasBQ
Beef en Steak

Gevulde Kippendijen

Mijn meisje Jet was aan het zoeken naar iets lekkers, haar oog viel op de gevulde kippendijen uit de Fire en Food 01-13.
Hoe fout kunnen ze het in een magazine zetten, het recept zegt kipfilet en ze laten kippendijen op de foto's zien, maar goed..
Deze dus vanavond gemaakt en ze waren heerlijk!!!!
De vulling: roomkaas, kookroom, fijngesneden Lenteui, achterham in blokjes, groene olijven in plakjes, fijngehakte peterselie, gegrilde rode paprika (uit pot) in fijne stukjes, broodkruimels (panko), en een paar druppels tabasco.
De kip gekruid met Verstegen Spare rib kruiden (erg lekker op varken en kip, helaas alleen te koop in 1,5 kg verpakking bij de groothandel)

DSC_5209_zps725505d0.jpg


DSC_5213_zpsb0a37084.jpg


DSC_5214_zps285184b9.jpg


DSC_5218_zps564614ed.jpg


DSC_5232_zps05e42f18.jpg


DSC_5233_zpsff6aff3f.jpg


DSC_5237_zps9a7d2482.jpg


DSC_5246_zps9ade7614.jpg


DSC_5253_zps327154b6.jpg


DSC_5255_zpsddc3ccd7.jpg


DSC_5258_zps1da4a28b.jpg
 
ziet er zeer smaakvol uit
 
Ziet er goed uit!

 
Mooi recept en mooie foto's!
 
Ziet er mooi en lekker uit!!
 
Ziet er super lekker uit!
 
Ziet er lekker uit!
 
Lekker !
 
Lekkah!
 
Ziet er prima uit zeg. En origineel! Top!
 
nou die lust ik wel :D
 
 

Daannij

Kooltjesharker
Berichten
134
Even een 7 jarig schopje.

Ik heb deze voor vanavond op de planning staan (varkenshaas ipv kip). Echter heb ik een klein vraagteken bij de kookroom. Gaat dit goed, indirect op de bbq? Hoeveelheden staan er niet bij maar ga wel wat verzinnen. Ben alleen bang dat het teveel kookroom wordt en het een zeer natte vulling wordt. Iemand hier ervaring mee?
 
Voeg de kookroom anders op het laatste toe. Zo kan je bepalen dat het niet te vloeibaar wordt. Zie trouwens ook Panko staan, dat zal ook vocht opnemen.
 
oei, deze had ik even gemist maar wat een heerlijke pakketjes zijn het zeg
Dank voor de inspiratie @Ewald . Deze gaan we zekers eens maken.
 
Kijk, zo komt er van tijd tot tijd weer wat boven drijven uit de oude doos.
Lekker.
 
Dan maar een 7 jarig..... WOW dat is lekker 😋😋

Overigens zie ik wel meer producten die voor de horeca goed beschikbaar zijn, het voor de consument ook goed zouden doen, maar helaas..

-KNOR bouillonpoeder/blokjes zonder zout.
-Vloeibare zoutarme geconcentreerde bouillon (zou niet zonder willen, staat standaard een fles in de koelkast)
 
Zo dat ziet er lekker uit, mooie plaatjes en lekker eten.
 
De kookroom is om het smeuïg te maken, er staan geen hoeveelheden bij. Het is niet de bedoeling dat je er een heel flesje kookroom bijgiet, dan heb je soep.;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan