BasBQ
Beef en Steak

Gevulde courgette

H

Hans89

Gast
Mijn schoonvader heeft een hobby tuin en daar krijgen wij zo af en toe wel eens wat van, zo kreeg ik van de week deze mega courgette. Ik heb al regelmatig gevulde courgette in de over bereid, dus vandaag maar eens proberen op de bbq. Courgette uitgehold en een mix gemaakt van gehakt, paprika, ui en olijfolie en wat kruiden. Vanwege dat vrouwlief zwanger is heeft ze geen trek in gekruide gerechten, dus de knoflook en andere pittige kruiden helaas achterweg moeten laten. De courgette indirect op 170 graden een klein half uurtje erop gehad en toen een poging gewaagd. Resultaat, een heerlijk gevulde courgette die ik vaker ga maken, maar dan wel met knoflook enzo  :)
kfSvCv.jpg

uwzvGv.jpg

P4eSqp.jpg

7OybaN.jpg

nZUKHn.jpg
 
Dat lijkt me wel lekker. Ben wel benieuwd naar de receptuur (compleet met de knoflook en kruiden uiteraard ;) )
 
Lijkt me erg lekker.
Bedankt voor het delen.
Gaan we zeker eens proberen
 
Bij ons ook een klassieker, op de Q of oven. Eten we vaak in Italie.  ;)

Voor SilVerFox (en anderen), ons recept voor twee hele courgettes.
  • Courgette schoonmaken
  • Doormidden snijden (in de lengte) zodat je vier bootjes hebt.
  • Met een lepel voorzichtig leegschrapen. Niet te ver, want dan ga je er doorheen of hij breekt als ie klaar is.
  • Gehakt rul bakken
  • Uitje, sjalotje en twee teentjes knoflook erbij.
  • overige kruiden die we gebruiken; pezo en oregano (soms gehaktkruiden).
  • De inhoud van de courgette erbij(wat je er uit geschraapt had)
  • Klein blikje tomatenpuree erbij
  • Evt. wortel/peen etc toevoegen
  • Paar minuten doorbakken
  • Bootjes vullen met mengsel
  • geraspte kaas erover
  • Ca. 20 minuten indirect 180-200 graden

Eet smakelijk
 
Super, dankjewel!
Hoeveel gehakt is het ongeveer? En zo'n blikje tomatenpuree, is dat die hele kleine van 2 vingers dik?
 
SilverFox zei:
Super, dankjewel!
Hoeveel gehakt is het ongeveer? En zo'n blikje tomatenpuree, is dat die hele kleine van 2 vingers dik?

Wij doen ca 225 gr gehakt en idd kleine blikje tomatenpuree.

Gehakt ligt een beetje aan wat je er allemaal nog bij doet aan groenten. Zonder de peen/wortel (maken we het vaakst), zitten we ong. aan 200-250 gr en dat wat overblijft is voor...de kok ;)

Tip:
dikke courgette nemen en aan de zij- en onderkant genoeg overlaten (ca 5mm) om te voorkomen dat onder- of zijkant slap wordt en breekt als je hem oppakt. Dat breken/doorzakken gebeurt je ??n keer, de volgende keer is ie wat te hard van buiten, maar daarna... :)

Succes!
 
Iets voor Dominique :D
 
ziet er heerlijk uit Hans, dank voor het delen
 
Lekker,
klein tipje: wat Feta er doorheen verkruimelen is nog een leuke smaakbooster
 
Goed idee daar kan ik wel iets mee! ziet er lekker uit
 
Ik vind courgettes normaal vrij nutteloze apparaten, maar dit ziet er toch wel smakelijk uit! Toch ook maar eens aan wagen :)
 
Wij hebben nog genoeg courgettes loggen dus dit komt van het weekend op het menu!

Verstuurd vanaf mijn Moto G

 
Terug
Bovenaan Onderaan