BasBQ
Beef en Steak

Gevulde cannelloni

 
 
 

Paddy

Stoker
Berichten
273
Terwijl een paar mannen op de fiets lekker in de modder spelen, werd het hier droog en kon de q aan. Iets wat ik al een tijdje wilde maken en vaker ga doen: gevulde cannelloni.

Gehakt op smaak gebracht met wat kruiden, een eitje, beetje melk en geraspte kaas. In een plastic zak als spuitzak.
8A205D8A-30C1-42CC-910F-F29E696C4658.jpeg

De pijpjes vullen met het gehaktmengsel:
7A5CA2BE-5847-4D39-ABD9-E9020E2DDE27.jpeg

Spek er omheen wikkelen en op de q met wat rookhout. Van een restantje gehakt balletjes gemaakt voor de kids.
880F4F33-41BE-4FE8-A309-7170E55F4141.jpeg


Na een uurtje op 120 graden ingesmeerd met bbqsaus, na 1 1/2 uur klaar.
41C98D0F-0147-4457-A829-C317F98F0370.jpeg
 
Het ziet er heerlijk uit. Wordt de pasta ook goed gaar een zacht zo?
 
Leuke bereiding zo, ik maak ze ook wel eens maar dan altijd in de oven in een kruidige tomatensaus.
 
Mmmmm, die zien er goed uit!
 
Ziet er lekker uit!
wat voor gehakt heb je gebruikt?
 
Ik zie die shotgun shells vaak voorbij komen op FB in BBQ groepen, maar ook met steeds dezelfde pijnpunten. Dus te droog, gebarsten canneloni's,...

Er zouden een aantal belangrijke details zijn die je moet volgen om goede te krijgen.
 
Ik zie die shotgun shells vaak voorbij komen op FB in BBQ groepen, maar ook met steeds dezelfde pijnpunten. Dus te droog, gebarsten canneloni's,...

Er zouden een aantal belangrijke details zijn die je moet volgen om goede te krijgen.

Daar was ik wel een beetje bang voor, maar viel reuze mee. Heb half om half gehakt gebruikt en wat melk toegevoegd voor extra vocht. De cannelloni ingesmeerd met wat bbq saus. Cannelloni was goed gaar. Qua smaak proef je wel weinig van de pasta (vooral het gehakt, de spek en de bbq saus).
 
Stevig hapje geworden.
Wil ik ook wel eens gaan proberen.
Fijn dat ook de pasta goed gaar is.
 
Dit lijkt me ook leuk om te maken. Gaat op de to Q list. Bedankt voor 't delen. Ziet er machtig mooi uit!
 
Leuk gerecht, heb ik laatst ook gemaakt nav een filmpje van Ralph. Maar ik was er niet direct foxwild van. Ik had rundergehakt gebruikt. Maar vond het ook wat droog geworden. Maar ook wat jij aangeeft. Vooral veel vlees. Als maaltijd niet echt geschikt.
Blijft er wel gaaf uitzien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan