BasBQ
Beef en Steak

Gevuld Taco Shotgun stokbrood

 
 

Sabine

Kooltjesharker
Berichten
200
Na een post vanmorgen van PitmasterX van BBQ shotgun shells, ben ik vanavond de kast en vriezer ingedoken.
Pitmaster had de pastarolletjes al vervangen door wraps, maar aangezien die uit mijn voorraad waren verdwenen (2 puberdochters, need I say more?!) heb ik mijn toevlucht tot een stokbrood genomen.
Eigenlijk waren de meeste ingrediënten voor het gehakmengsel, met hier en daar een kleine variatie, soort van in huis.

Het mengsel was na wat snijwerk (uitje, paprika en wat kaas) zo gemaakt. Als rub heb ik de Pink Devil van No Rubbish gebruikt. De stokbroden gehalveerd en het gehaktmengsel met wat ontbijtspek erop.

IMG_2353.jpeg


Inmiddels was de Bastard op zo’n 170 graden en konden ze erop.
Na ongeveer een kwartiertje heb ik ze ingesmeerd met de pitmaster bbqsaus.

IMG_2354.jpeg


Toen dit laagje lekker plakkerig was en het gehakt ongeveer 72 graden mochten ze eraf en konden we smullen.
Een lekker last minute maaltje, al zeg ik het zelf!

IMG_2355.jpeg


Recept:: https://pitmasterx.com/recipe/214/taco-shotgun-shells
 
Laatst bewerkt:
Dat lijkt me een erg lekkere zondagmiddag snack/middageten.

😋😋😋
 
Leuke variatie zo, ziet er heerlijk uit.
 
Jaren geleden ( in de jaren ‘80 van de vorige eeuw, wie kan zich dat nog herinneren 😬) kon je dit soort gevulde stokbroden ook kopen bij de slager. In de oven, kop soep ernaast, happy days… OMG dat is 40 jaar terug 😂😂
 
Jaren geleden ( in de jaren ‘80 van de vorige eeuw, wie kan zich dat nog herinneren 😬) kon je dit soort gevulde stokbroden ook kopen bij de slager. In de oven, kop soep ernaast, happy days… OMG dat is 40 jaar terug 😂😂
Mijn slager heeft ze nog… en verder; moet even bijkomen van die 40 jaar… omg 😱😂
 
Zo te zien gebruik je stokbrood wat al afgebakken is,word dit niet enorm hard als ze ook nog s 20 min op de bbq gaan?
 
Zo te zien gebruik je stokbrood wat al afgebakken is,word dit niet enorm hard als ze ook nog s 20 min op de bbq gaan?
Hi Mark,
Dit was een afbakstokbrood dus ging prima. Ik had alleen een kier tussen mijn plate setters dus daardoor kwam er wel iets meer warmte door dan de bedoeling was… maar dat zag ik net op tijd 😅
 
Dat ziet er verdraaid lekker uit zo 🤤
 
Terug
Bovenaan Onderaan