BasBQ
Beef en Steak

Gevlinderde drumsticks

Patric

Sprokkelaar
Berichten
31
20230214_150701.jpg
.
Ik ben een groot liefhebber van gevlinderde kip en zo kwam ik op het idee om drumsticks ook te vlinderen.

Ik gebruik een hoge temperatuur op de Santa Maria grill voor een krokante korst en sappig/mals vlees.

20230214_141616.jpg


De voorbereiding doe ik meestal een dag van te voren en dan alleen met peper & zout. Ongeveer een uurtje voor het grillen doe ik er kruiden op. In dit geval heb ik een standaard kippenrub gebruikt.

20230213_140059.jpg


Ik knip het uiteinde van de drumstick eraf en dan kun je met het snijden (vlinderen) van de drumstick ook de pezen zien en vervolgens ook verwijderen als je zou willen. De grote/dikke pees probeer ik altijd te verwijderen, de kleinere laat ik vaak zitten. Daar heb je bij het eten eigenlijk geen last van.

20230213_130346.jpg


De good old drumstick voor een eenvoudige en snelle bereiding. Ik verwerk het vlees vervolgens meestal in wraps :)

20230213_152218.jpg
 
Jamjam. Dat lust ik wel.
Leuk idee.
 
nom nom nom
 
ziet er goed uit! het Chilisaus-recept zou niet misstaan bij onze recepten (sauzen rubs en marinades)

De laatste foto als start, en dan de ingredienten en bereidingswijze copy-paste. (Gewoon een hint ;) )
en eventueel een verwijzing naar de bron, in dit geval 24-kitchen
 
dat is een goed idee!

Lekker hoor.
 
Goed idee, ken nogal wat mensen die niet van kluiven houden.
En is ook wel erg makelijk eten zo natuurlijk :)
 
ziet er goed uit! het Chilisaus-recept zou niet misstaan bij onze recepten (sauzen rubs en marinades)

De laatste foto als start, en dan de ingredienten en bereidingswijze copy-paste. (Gewoon een hint ;) )
en eventueel een verwijzing naar de bron, in dit geval 24-kitchen
Thank you. Ik was al aan het stoeien met de indeling/opzet van de foto's en tekst. 😀
 
Goed idee, ken nogal wat mensen die niet van kluiven houden.
En is ook wel erg makelijk eten zo natuurlijk :)
Idd. Ik houd ook niet van kluiven :) en op deze manier grill je het vlees toch met bot en dat is uiteraard veel lekkerder
 
Terug
Bovenaan Onderaan