BasBQ
Beef en Steak

Geurige pompoencurry

 
 
 
 

SandyMan

Gerijpt
Berichten
2.931
Haha ja, jullie dachten zeker: die kerel komt dag 1 met een Frans gerecht? Nee hoor, ook hier moeten we nog bedenken wat we gaan maken.. ;)

De vrouw zei; deze curry kan denk ik wel gemaakt worden op de egg. En zo geschiedde..

De geurige pompoencurry van Jamie Oliver's Samen Eten boek. Een recept voor 6 personen (spoiler, ik, vriendin en zoon van 2,5 hadden het met gemak op) waar de pompoen eerst geroosterd wordt in de oven om vervolgens de curry te maken in een pan.. En aan 't eind de pompoen er weer bij. Ik zeg, de DO komt van zolder, Lets go!

De pompoen mocht volgens het recept in blokjes op 180 graden 1 uur in de oven.. Die tijd had ik niet dus heb er schijven van gesneden. Onder toeziend oog van de kinderen, blijft toch hangen die fotowedstrijd.
596A509D-8B4F-4420-A1FC-9A0CA74C5B0B.jpeg


De pompoen op het hoge rooster op direct vuur een zet gegeven..

087F32FE-4AB9-4729-AA50-8DFA6CF79C2F.jpeg

F247C269-99A4-4EFF-B670-F9D28A55642B.jpeg


Dat ging best hard! Mikte op 180 graden maar dat was heet genoeg zo direct.
Toch even snel Eggspander eruit, half moon conveggtor eronder en een safe zone is gemaakt!
C117400C-8231-43BE-A0AD-FE031F441192.jpeg

Ondertussen de mise en place op de keuken gezet. In de dutch oven vinden wij een ui, gember, knoflook, karwijzaad (had fenegriek moeten zijn), komijn poeder en currymadras van dhr boer.
DAD0EA7C-586B-4703-AD8B-B14E9C1D94E0.jpeg

0ECD3090-9A32-4DB1-AFC6-F3D93F763E11.jpeg

Helaas geen foto's van de pompoen hoe die eraf kwam maar de dutch oven van weber past in de Eggspander hoor! Zat het me al af te vragen sinds ik 'm heb.. Hij hangt wel diep erin zo..
A974B439-3BA7-466E-9641-A6B6B48703CC.jpeg

Bovenstaand in droge toestand in de dutch oven om zo de kruiden echt een kans te geven. Daarna tomaten en ananas toegevoegd
D124FF62-3A84-49CA-8429-9D103E81C656.jpeg

Weer een minuutje of 10 meegegeven en toen mocht alles in de blender..
en vervolgens ook kokosmelk (light) erbij in en blenden maar.
ED0D5971-62C7-42ED-A7B6-5EDAEF2CCD59.jpeg


En dit alles weer terug in de pan, buiten.
Vervolgens een blik kikkererwten met sap/water en al erbij in.
85058B7E-8807-4C2D-ABCB-37315F8AF55D.jpeg

Weer flink aan de kook en wachten tot het een mooie gebonden saus werd.
E6F00409-7A10-4436-8E93-88246E37DD82.jpeg


Toen dat er was 2 mooie zelf gekochte Naanbroden afgrillen terwijl de curry het heetste eraf kon gooien.
B7E67EAA-6343-4586-8CFA-08A7EE2361D6.jpeg


En binnen de pompoen weer in de curry gegooid.
9CC199C8-9C0B-41EF-A579-5EEDF7E5AA28.jpeg


En opscheppen maar, Naanbrood voor ons, zoonlief at de curry met rijst.
0E423F4F-E56A-46D9-9CBA-5F87C8900177.jpeg


Heerlijk gegeten!
Leerpuntjes; eerder beginnen hoeft die pompoen niet zo gehaast. Schil van de fles pompoen toch eraf de volgende keer, was het minst lekkere om op te kauwen in de curry.

Groetjes!
 
Lekker Sander. Mooi maaltje. Ook Top met brood πŸ‘Œ
Vraag me af of een Spaans of cayennepeper een toevoeging zou kunnen zijn (niet voor kleine kinderen natuurlijk)

Volgende keer naanbrood zelf ff bakken. Is echt rete simpel.
En ontiegelijk lekkerder
Maakte ze meestal in een grillpan in de keuken (lekker makkelijk) en ook eens op de pizzasteen. Pizzasteen Is beter.
Volgende keer gaan ze in het deksel van de do. Zou ook moeten kunnen lijkt me
 
Lekker Sander. Mooi maaltje. Ook Top met brood πŸ‘Œ
Vraag me af of een Spaans of cayennepeper een toevoeging zou kunnen zijn (niet voor kleine kinderen natuurlijk)

Volgende keer naanbrood zelf ff bakken. Is echt rete simpel.
Thanks kerel!
Tuurlijk kan je hem makkelijk pittiger maken, wij eten niet zo pittig voor de Kids (en de borstvoeding). Ons verbaasde het dat er wel iets van pittigheid was.. Denk ik de curry madras? Afijn, een Spaans vers pepertje kan ie zeker hebben!

En Naanbrood, zelfde excuus. Haha die kinderen.. We willen 't wel eens proberen want dit was lekker, maar daar was ook wel alles mee gezegd.
 
Lekker hoor, mooi gerecht zo.

Had inderdaad ook het naanbrood zelf gemaakt, stelt niks voor.

Pepertje kan ie (zonder kinderen) wel hebben denk ik.

Daarna β€œknip” ananas toegevoegd
Zucht…….;)
 
Ach je moet ook niet alles willen maken , althans ik niet 🀫je bent bbqer geen bakker πŸ˜….

Vind het knap hoor dat er zijn die echt alles kunnen/willen maken de broodjes en sausjes.
Ik doe mezelf er geen tijd aan ,is niet wat ik leuk vind om te doen.
Maar dikke πŸ‘πŸ»voor diegene die het doen πŸ˜„
 
Laatst bewerkt:
Haha ja, jullie dachten zeker: die kerel komt dag 1 met een Frans gerecht? Nee hoor, ook hier moeten we nog bedenken wat we gaan maken.. ;)

De vrouw zei; deze curry kan denk ik wel gemaakt worden op de egg. En zo geschiedde..

De geurige pompoencurry van Jamie Oliver's Samen Eten boek. Een recept voor 6 personen (spoiler, ik, vriendin en zoon van 2,5 hadden het met gemak op) waar de pompoen eerst geroosterd wordt in de oven om vervolgens de curry te maken in een pan.. En aan 't eind de pompoen er weer bij. Ik zeg, de DO komt van zolder, Lets go!

De pompoen mocht volgens het recept in blokjes op 180 graden 1 uur in de oven.. Die tijd had ik niet dus heb er schijven van gesneden. Onder toeziend oog van de kinderen, blijft toch hangen die fotowedstrijd.
Bekijk bijlage 34880

De pompoen op het hoge rooster op direct vuur een zet gegeven..

Bekijk bijlage 34881
Bekijk bijlage 34882

Dat ging best hard! Mikte op 180 graden maar dat was heet genoeg zo direct.
Toch even snel Eggspander eruit, half moon conveggtor eronder en een safe zone is gemaakt!
Bekijk bijlage 34883
Ondertussen de mise en place op de keuken gezet. In de dutch oven vinden wij een ui, gember, knoflook, karwijzaad (had fenegriek moeten zijn), komijn poeder en currymadras van dhr boer.
Bekijk bijlage 34885
Bekijk bijlage 34884
Helaas geen foto's van de pompoen hoe die eraf kwam maar de dutch oven van weber past in de Eggspander hoor! Zat het me al af te vragen sinds ik 'm heb.. Hij hangt wel diep erin zo..
Bekijk bijlage 34886
Bovenstaand in droge toestand in de dutch oven om zo de kruiden echt een kans te geven. Daarna tomaten en ananas toegevoegd
Bekijk bijlage 34887
Weer een minuutje of 10 meegegeven en toen mocht alles in de blender..
en vervolgens ook kokosmelk (light) erbij in en blenden maar.
Bekijk bijlage 34893

En dit alles weer terug in de pan, buiten.
Vervolgens een blik kikkererwten met sap/water en al erbij in.
Bekijk bijlage 34889
Weer flink aan de kook en wachten tot het een mooie gebonden saus werd.
Bekijk bijlage 34888

Toen dat er was 2 mooie zelf gekochte Naanbroden afgrillen terwijl de curry het heetste eraf kon gooien.
Bekijk bijlage 34890

En binnen de pompoen weer in de curry gegooid.
Bekijk bijlage 34891

En opscheppen maar, Naanbrood voor ons, zoonlief at de curry met rijst.
Bekijk bijlage 34892

Heerlijk gegeten!
Leerpuntjes; eerder beginnen hoeft die pompoen niet zo gehaast. Schil van de fles pompoen toch eraf de volgende keer, was het minst lekkere om op te kauwen in de curry.

Groet
 
Heerlijk gerecht Sander. Bij de 2e alinea was ik natuurlijk helemaal om 😜
Gerecht ook even aan mijn vrouwtje laten zien. Die zij direct β€œMAKEN” dus die gaat hier ook op tafel komen. Bedankt voor de inspiratie, ons vegetarisch arsenaal wordt steeds breder zo. En lekker wat Naan er bij. Helemaal TOP
 
Heerlijk gerecht Sander. Bij de 2e alinea was ik natuurlijk helemaal om 😜
Gerecht ook even aan mijn vrouwtje laten zien. Die zij direct β€œMAKEN” dus die gaat hier ook op tafel komen. Bedankt voor de inspiratie, ons vegetarisch arsenaal wordt steeds breder zo. En lekker wat Naan er bij. Helemaal TOP
187F10FA-8255-46C6-A7FC-E7A5E5FFA949.jpeg


Bedankt en Succes @Bram! πŸ€—
 
  • Leuk
Waarderingen: Bram
Ziet er erg lekker uit! Iksnap wel dat de schil niet zo lekker is. Toch altijd wat taai om doorheen te komen. Ik ga het zelf ook een keer proberen, de pompoen curry.
 
Heerlijk gerecht. Grote fan hier van pompoen. Ook heerlijk, niet voor dit gerecht, eenmaal over de lengte doormidden en dan 1,5 uur op de Q laten garen.

Maar ik ga deze binnenkort ook eens maken. Lekker. πŸ˜‹πŸ˜‹
 
Heerlijk gerecht. Grote fan hier van pompoen. Ook heerlijk, niet voor dit gerecht, eenmaal over de lengte doormidden en dan 1,5 uur op de Q laten garen.

Maar ik ga deze binnenkort ook eens maken. Lekker. πŸ˜‹πŸ˜‹
Op welke temp Remco? Klinkt wel heel leuk..
 
Sander, kleurig gerecht.
Mooi dat de Cheffin zich bemoeit met de Q waarop eea wordt gestoofd. Zal die van mij ook eens kietelen ;)
 
Weer een mooi gerecht Sander,
(spoiler, ik, vriendin en zoon van 2,5 hadden het met gemak op) ..... Dat zegt toch genoeg? Dit maaltje moet wel lekker geweest zijn, met )
2,5persoon een gerecht voor 6 opmaken klopt niet, of het gewoon belachelijk lekker ;-) De ervaring met de schil kan ik met je delen. Waar het ooit vandaan is gekomen dat de schil dat een toevoeging is heb ik nog niet begrepen.
Dank voor het delen!
 
Weer een mooi gerecht Sander,
(spoiler, ik, vriendin en zoon van 2,5 hadden het met gemak op) ..... Dat zegt toch genoeg? Dit maaltje moet wel lekker geweest zijn, met )
2,5persoon een gerecht voor 6 opmaken klopt niet, of het gewoon belachelijk lekker ;-) De ervaring met de schil kan ik met je delen. Waar het ooit vandaan is gekomen dat de schil dat een toevoeging is heb ik nog niet begrepen.
Dank voor het delen!
Hey wat leuk om te horen!
Hier precies dezelfde verhouding (vriendin en zoon van 2,5), vergeten erbij te zetten, maar wij ook met gemak in een zitting op ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan