BasBQ
Beef en Steak

Get a Book "Whole Pork Shoulder" by APL

De bark wordt inderdaad zachter,maar als de PP de juiste temperatuur heeft bereikt kun je hem nog even terug leggen voor een hardere korst.
 
Ik doe hem ook in de folie maar zonder vocht toe te voegen. Bij het uit de folie halen vang ik het dan verzamelde vocht op. Nog even op de bbq voor de korst.
Dan na het pullen doe ik een groot gedeelte van het vocht weer bij de pp. Even omscheppen en het vocht wordt weer opgenomen. Dit maakt de pp lekker sappig.
Bovendien zit er in het vocht veel kruiden en rook smaak.
 
Eddeped zei:
Als je de pp inpakt in folie krijg je dan een beetje hetzelfde effect als dat je ribs inpakt in folie. Een beetje een stoomeffect? Doe je er dan ook nog iets van appelsap bij ofzo? Vind juist die harde korst zo lekker bij PP en die help je natuurlijk wel om zeep als je hem inpakt? Of valt dat wel mee.

Dor het inpakken stop je het verdampen van vocht aan de buitenkant van je vlees, het wordt dus niet droog. Je bark blijft dus zachter. Het is ook niet echt stomen dat je doet, althans zoals ik het doe want ik pak hem zonder vocht in. Voor het technische verhaal kun je dit eens lezen: http://www.bbq-nl.com/2012/05/de-zone.html
Maar door hem na de folie periode weer terug te leggen kun je de buitenkant verder op laten stijven.
 
Nou zo heb ik mijn PP nog niet gemaakt, zal het de volgende keer eens  proberen. Is er nog een bepaald punt waarop je het vlees inpakt?
 
Je kunt het doen wanneer je de zone in gaat, maar hou de kleur van je bark in de gaten. Je moet al een mooie kleur bark hebben wanneer je in gaat pakken. Dus soms is dat na een uurtje in de zone.
 
@Eddeped
Ik heb de PP ingepakt bij 71 gr (volgens recept, maar was reeds door de 1e zone heen (ongeveer bij 67 gr)), ik heb geen vocht toegevoegd, en ze waren best wel een beetje bleekjes, en hadden nog niet zo'n stevige korst.

Verder heb ik hetzelfde gedaan, zoals Bert doet (vocht opvangen uit de folie, en later door de PP mengen, lekker sappig en meer smaak).
Dit ga ik mijn volgende PP's ook aandoen, want dit bevalt super.

Na de folie periode gingen ze weer terug op de Q voor alles bij elkaar een klein uurtje (wordt de buitenkant weer wat droger, en donkerder, mede door de glace)
Als de bark te hard is, word dat deel ook weer lastiger te pullen (vind ik)

Mac
 
ik ben echt benieuwd naar de meerwaarde van de glazen! gaan we proberen!
 
Mac, de PP was zalig, ik ben om en ga 'm ook eens maken  ::)
 
Terug
Bovenaan Onderaan