BasBQ
Beef en Steak

Geschikt gerecht voor white quebracho

 

Arie de Knaller

Kooltjesharker
Berichten
191
Vandaag voor het eerst white quebracho gebruikt in plaats van marabu of alleen ecobrasa (helaas vergeten een foto te maken). Dat is nogal een behoorlijk verschil: het was een heel stuk rokeriger. Nu weet ik dat sommigen er van gruwen, terwijl anderen het fantastisch vinden, maar ik ben er nog niet over uit em wil het nog een kans geven. Wat is een gerecht waar deze houtskool goed voor is en waar de rokerige smaak echt iets toevoegt?
 
Steak, hamburger..
Daar heb ik de quebracho met opgebruikt.
Ik vond het ook te rokerig voor l&s.
Smashburgers staan op m'n verlanglijstje, dus dan denk ik dat ik het daar voor ga gebruiken. Nog maar iets minder dan 10kg te gaan!
 
Vandaag voor het eerst white quebracho gebruikt in plaats van marabu of alleen ecobrasa (helaas vergeten een foto te maken). Dat is nogal een behoorlijk verschil: het was een heel stuk rokeriger. Nu weet ik dat sommigen er van gruwen, terwijl anderen het fantastisch vinden, maar ik ben er nog niet over uit em wil het nog een kans geven. Wat is een gerecht waar deze houtskool goed voor is en waar de rokerige smaak echt iets toevoegt?
Hallo Arie,
Aangezien ik het een en ander weet over Quebracho Blanco houtskool, wilde ik vragen welk merk je hebt gebruikt. Een van de trieste dingen met houtskool is dat je niet altijd kunt geloven wat er op de zak staat en wat er daadwerkelijk in zit. En deze informatie komt van de groothandelaren in houtskool zelf. Wat betekent bijvoorbeeld "restaurantkwaliteit" eigenlijk? McDonald's wordt erkend als restaurant. Maar is het dat ook echt?

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
 
Ik gebruik standaard Quebracho (van Vuur&Rook). Ik vind het hele fijne houtskool. Mooi formaat geen overdreven rooksmaak (als je tenminste geen rookhout toevoegt). Prima ervaringen mee
 
Ik gebruik standaard Quebracho (van Vuur&Rook). Ik vind het hele fijne houtskool. Mooi formaat geen overdreven rooksmaak (als je tenminste geen rookhout toevoegt). Prima ervaringen mee

Ik heb die van "The Bastard" en ik vind de rooksmaak behoorlijk aanwezig (geen rookhout verder toegevoegd). Het zal een kwestie van smaak zijn :geek:
 
Terug
Bovenaan Onderaan