Beef en Steak

Gerookte zwarte thee marinade

Dr. Truffel

Sprokkelaar
Beste,

In mijn vreemde autistische hersenpan, rook ik ineens zwarte thee wat mij bracht op de vraag of ik daarmee kan marineren/roken. Een Dark Grey met wat kruiden/basterdsuiker "branden" kan een fijne Umami smaak geven aan een marinade en net dat extra zetje wat het goed rond maakt. Ik zou dan een marinade moeten maken voor het vlees in de basis en deze in de BBQ met rook nog eens extra goed op smaak moeten brengen.

Is er iemand die dit ooit heeft gedaan of gedachten over heeft?

Hoewel ik geen kolen heb en geen aluminiumfolie, wou ik toch even proberen... 😲

IMG_3934[1].JPG

En wat was het resultaat?

Ik gok een soort van aromatisch stinkende keuken? 🤣🤣

Na een paar minuten begon het echt heerlijk te roken en kwam er een hele warme fijne geur vanaf. Maar omdat het open is in een pan is er geen controle en met het vuur iets te hoog ruik je dat het gaat verbranden.

Al met al rook de keuken heerlijk en weet ik zeker dat dit gebruikt kan worden om een marinade te gaan roken.

Volgende keer mogelijk iets van anijs of kaneelstokje erbij om te testen.

heerlijk zo'n experiment!!

Ja man, gewoon leuk om wat te prutsen en kijken wat wel en niet werkt. Van mijn fouten kan ik leren en wie weet kom ik er achter dat een pakketje op kolen helemaal mislukt, maar dat mag ook als beginner.

In mijn vreemde autistische hersenpan
Wahahaha! Ik ben dus niet de eenige gek op deze aardbol die het leuk vind om te experimenteren met dit soort ongein 🤗

Experimenten ben ik altijd wel voor in Truffel!

Ik rook zo nu en dan slagroom op de Bbq voor in toetjes te verwerken ( Dat klinkt smerig maar is mega lekker ) Dat heeft me heel wat uren en liters slagroom gekost om het perfect te krijgen.
De combinatie die jij doet lijkt me ook wel lekker om in slagroom te verwerken.

Ik heb ooit eens een toetje gemaakt voor de fotowedstrijd op dit forum.

Smoked Chocolate Bombs With Golden Nuggets

Dat was wel een uitdaging maar leuk om te doen. Ik maak ze zo nu en dan nog wel eens, omdat vrienden erna vragen. Het is een hoop werk maar dan heb je een toetje wat anders is dan andere toetjes.

Terug
Bovenaan Onderaan