BasBQ
Beef en Steak

Gerookte zalm

Bertiq

Tondelzoeker
Berichten
7
Na het eerste gerecht op mijn nieuwe Bastard Urban Compact, gerookte aardappelsalade (NasQ) was het tijd voor mijn eerste stuk vis op de Bastard Urban Compact.

Op naar de lokale viswinkel, flink stuk zalm op huid gekocht (850 gram) en lekker ingesmeerd met kruiden.
Ondertussen de Bastard aangestoken en temperatuur op 80 graden gehouden voor een low & slow rook effect. Geen extra rookhout gebruikt, wellicht in de toekomst een keer proberen.
De huid van de zalm nog wel even aan de onderkant met zonnebloemolie ingesmeerd in de hoop dat de huid niet zou gaan vastplakken....

Toen de zalm op alle plekken een minimale kerntemperatuur van 53 graden bereikt had deze van de bbq gehaald.
De zalm was echt zo ontzettend mals en gaar dat deze helemaal uit elkaar viel. Daarnaast was de huid deels aan het rooster vast geplakt.....

Maar, de zalm was ontzettend lekker! Helemaal met zelf gemaakte honing-mosterd saus in combinatie met verse spinazie en pasta!

Mochten jullie tips hebben, graag :)

Screenshot_20200821-101035.jpg



IMG_20200820_181817.jpg
 
Mooi gemaakt. Het probleem bij vis is vaak dat het de huid vastplakt op het rooster.
Vaak wordt dan ook gebruik gemaakt van een geweekte houten plank, heb je gelijk een rooksmaak.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Ziet er mooi uit! Wat ik wel eens doe is een klein aluminium bakje platvouwen en daar het stukje zalm op leggen in de BBQ. Werkt perfect!

KEWS3483.JPG
 
Of gewoon aluminiumfolie eronder.
En een grotere bbq, dan kan er meer zalm op 😋
 
Ziet er prima uit heb het normaal ook op een cederhouten plankje van het bbqgenootschap liggen
(Moet weer eens nieuwe bestellen)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Terug
Bovenaan Onderaan