BasBQ
Beef en Steak

Gerookte zalm.

 
 

Jeffievb

Stoker
Berichten
382
Laatst zag ik in de 'Shoutbox' dat de zalm bij de Lidl in de aanbieding was, ik geloof 1 kg voor 11.95 ?

Het leek me leuk om dat eens te gaan probeten op het 'eitje '. Omdat ik vrijdagmiddag op het idee kwam en het dezelfde avond wilde eten, heb ik besloten om het simpel te houden.

Uit m'n werk de kg zalm gaan halen, en ingrediënten voor de dille saus, en krieltjs voor in de pan.

De zalm gerubt met 'Noskos the Jerk' , en een uurtje in laten trekken in de koelkast.

De bbq heb ik op gestookt naar 80 graden, tot een kerntemperatuur van 50 graden.

Voor het roken heb ik een combinatie van Appel en Berkenhout gebruikt, wat goed uitpakte !
20200626_180403.jpg

20200626_181234.jpg

20200626_181351.jpg

20200626_190321.jpg


Erg tevreden over het resultaat ! 'The jerk' is hier echt een lekkere rub voor.

Kan niet wachten om er weer 1 te maken :p .
 
lekker hoor zo een visje.
had graag aangeschoven
 
Niks mis mee. Had ik zo maar gelusten denk ik.
Ik heb enkel nog zalm van een plankje op. Zal het ook eens gewoon op het rooster proberen.
Ziet er erg lekker uit zo. Verder nog iets er bij gegeten
 
Niks mis mee. Had ik zo maar gelusten denk ik.
Ik heb enkel nog zalm van een plankje op. Zal het ook eens gewoon op het rooster proberen.
Ziet er erg lekker uit zo. Verder nog iets er bij gegeten
Hij was echt heel goed te doen. Had ik ook niet verwacht, omdat het me eerste stuk zalm op de kamado was. Het rookhout maakt echt de smaak af.

Ik heb er zelfgemaakte dillesaus bij geserveerd, maar dit werd niet gegeten ( smaak van de zalm was te lekker ). En gebakken aardappeltjes.

We waren samen, dus hadden opzich al genoeg aan de vis haha.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bram
Ik heb er zelf 4 gehaald, mooi om te zien dat Er meer mensen voordeel van hebben gehad 😄 nu bij de makro ook slechts 15e de kilo trouwens.

Tip: zou volgende keer eens een rub van mosterd en basterdsuiker proberen, das fijn! De vrouw wil sindsdien niet anders meer.
 
Mooi visje
 
Ik heb er zelf 4 gehaald, mooi om te zien dat Er meer mensen voordeel van hebben gehad 😄 nu bij de makro ook slechts 15e de kilo trouwens.

Tip: zou volgende keer eens een rub van mosterd en basterdsuiker proberen, das fijn! De vrouw wil sindsdien niet anders meer.

Ja, helemaal top ! Goede tip.

Dat van de Rub ga ik eens proberen, ik laat je weten hoe het smaakte !
 
Ik lees meestal bij de werkwijze dat ze de dag ervoor de zalm al laten pekelen. Maar het gaat dus ook zonder, lees ik.

Hoe lang heeft hij op de rooster gelegen?
 
Ik lees meestal bij de werkwijze dat ze de dag ervoor de zalm al laten pekelen. Maar het gaat dus ook zonder, lees ik.

Hoe lang heeft hij op de rooster gelegen?
Dat zal vast ook nog smaakvoller zijn. Maar ik wou even een 'snelle hap', en gebrek aan tijd om hem de avond daarvoor te pekelen.

Hij smaakte wel heerlijk ! Heeft ongeveer 50 a 60 minuten op de bbq gelegen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan