BasBQ
Beef en Steak

Gerookte wijting en rode poon

Werner L&S

Kooltjesharker
Berichten
147
Het is alweer een tijdje geleden dat ik een draadje heb gemaakt. Gelukkig begint het weer langer licht te worden en kunnen er weer foto's worden gemaakt. Gisteren eerst rode poon en wijting gepekeld en daarna op de q. Het roken ging iets te snel, de vis heeft er 45 minuten opgelegen. Het verschil tussen de temperatuur van de dome en het rooster was ook erg groot, ongeveer 40 graden. Heb dit nog niet eerder gehad. Is dat normaal bij heel veel rook of moet ik in het midden van het rooster meten ipv de zijkant?

Na het roken de vis ingepakt in aluminium folie. Vandaag mogen ze eruit. Mijn vriendin heeft net een positieve corona test dus moet ze snel op eten voordat ik ook ziek wordt. Dat zou een domper zijn. Middagje bbqen, heerlijk vis en tijdens het eten je smaak kwijt zijn.

20220301_153310.jpg


20220301_144525.jpg


20220301_144205.jpg


20220228_174345.jpg
 
Zien er lekker uit ,wat voor rookhout heb je gebruikt.
En ja je moet meer naar het midden met de probe. Langs de zijkanten komt de hitte omhoog.
 
Lekker hoor!

Wat @Rdj al aangeeft, meer naar het midden meten.
 
Ik heb eikenhout gebruikt als rookhout. Het rare is dat de probe een lagere temperatuur aangaf.
 
Heb je al eens gekeken wat je domethermometer aangeeft in kokend water?
 
Heb je al eens gekeken wat je domethermometer aangeeft in kokend water?
Nee misschien is dat een goed idee om te proberen. Ik heb de dome thermometer tot voor kort altijd gebruikt en het vlees was gewoon goed qua temperatuur en tijd. Weer een leuk klusje om op mijn lijst te zetten.
 
Misschien toch maar bijde testen
 
En dan daarna de domethermometer afstellen op je rooster. Dus dat rooster en thermometer matchen.
 
En dan daarna de domethermometer afstellen op je rooster. Dus dat rooster en thermometer matchen.
Dat is een goede tip, heb even op Google gekeken. Wist niet dat je die ook kan afstellen. Dacht dat ze kapot zijn bij een verkeerde temperatuur. Gelukkig heb ik ze nog niet getest en weg gegooid haha.
 
Lekker hoor
Heb je ze nog op gekregen of heb je hulp nodig?
 
Lekker vis van de bbq! Wel een aardig aantal. Zal je zeker niet alleen hebben opgekregen. Volgende keer gewoon bellen ;)
 
Totaal 2 kilo. Heb voor ons 4 vissen en 5 weg gegeven. Nog 2 te gaan 😀 😀 als mijn q groter was had ik zeker even gebeld.
 
😋🤪😋 schuif maar door.
 
Ik heb ze 3 kwartier in de pekel gehad. 80 gram zeezout per liter water. De rode poon heeft toch wel veruit mijn voorkeur. Helaas zijn ze op.
 
Gerookte rode poon is hier ook favoriet. Wijting nog niet eerder geprobeerd, zal ze eens meenemen bij de Makro.
 
Lekker!

Krijg in een keer zin om te gaan vissen!! 😁
 
Vorige week was het in de aanbieding bij de makro. Wijting, poon of schar kleine 10 euro voor 2kg. De schar smaakte ook goed maar die ging de pan in.
 
Terug
Bovenaan Onderaan