BasBQ
Beef en Steak

Gerookte Rib Eye

Ik vind persoonlijk een rib eye roken niet helemaal passen bij het vlees het is snel te
 
The Name is Neo zei:
Ik vind persoonlijk een rib eye roken niet helemaal passen bij het vlees het is snel te
Heel klein beetje Mesquite is wel leuk.
Maar als je goed gerijpt vlees hebt heeft het inderdaad niet veel meer nodig dan wat hitte en een snuf zout.
Maar deze zag er wel heerlijk uit!
 
Heerlijk, doe maar een portie hier als ontbijt  :)
 
steady eddy zei:
Ik maak dit regelmatig, indirect roken met alleen zeezout tot een graad of 45.
Daarna direct verwarmen om een korst te krijgen, afhankelijk van het gewicht laten rusten.
Serveren met chumichurri, maak je iedereen blij mee.
Suc6 met je run.

@steady eddy: jij geeft aan dat je dit regelmatig maakt. Ik heb een heel stuk Ribeye van 1700 gr.
Ik wil idd indirect garen tot 45 gr met alleen peper en zout. Welke temperatuur hanteer jij en hoe lang duurt het ongeveer tot die 45 gr ?
 
Een wat late reactie, maar dit ziet er super lekker uit. Over 2 weken ga ik hetzelfde maken.
Hoop dat die er net zo uitziet als de jouwe.
Welke Q temp heb jij gebruikt en hoe lang heeft de ribeye erop gelegen ?
 
Tom Hendriks zei:
Een wat late reactie, maar dit ziet er super lekker uit. Over 2 weken ga ik hetzelfde maken.
Hoop dat die er net zo uitziet als de jouwe.
Welke Q temp heb jij gebruikt en hoe lang heeft de ribeye erop gelegen ?
Ik heb de q rond de 140 graden gehouden. Het duurde even uur een drie kwartier voordat hij op temperatuur was.
Hopelijk smaakt hij bij jou net zo lekker als bij mij
 
watnuweer zei:
Tom Hendriks zei:
Een wat late reactie, maar dit ziet er super lekker uit. Over 2 weken ga ik hetzelfde maken.
Hoop dat die er net zo uitziet als de jouwe.
Welke Q temp heb jij gebruikt en hoe lang heeft de ribeye erop gelegen ?
Ik heb de q rond de 140 graden gehouden. Het duurde even uur een drie kwartier voordat hij op temperatuur was.
Hopelijk smaakt hij bij jou net zo lekker als bij mij
[/quote

Sorry maar wat bedoel je met: het duurde even uur een drie kwartier ?
 
Ik denk 1 uur en  3 kwartier?
 
Bedankt Dominique. Ik denk, ik vraag het voor de zekerheid. Volgende week zaterdag ga ik de ribeye maken. Heb er zin in.
Ik heb 1700 gr en denk dat ik rond de 100 gr ga zitten qua bbq temp en dan tot een kerntemperatuur van 48 gr ga. Ik schat in dat het ongeveer 2 - 2.5 uur zal duren. Qua rookhout moet ik nog even kijken wat ik ga gebruiken en of ik wel wil roken. Dit stukje vlees heeft blijkbaar al zoveel smaak, misschien zonde om te roken.
In ieder geval bedankt voor de reacties. Ik zal foto's maken en daarna op het forum zetten :D
 
Gelijk heb je hoor Tom, het zou zonde zijn zo'n stuk koe te verpieteren. Ik ga de mijne vanavond eten.
Is maar 1 kilo, en ik ga op ongeveer 120? zitten.
Verslag volgt ook.
 
Dominique zei:
Gelijk heb je hoor Tom, het zou zonde zijn zo'n stuk koe te verpieteren. Ik ga de mijne vanavond eten.
Is maar 1 kilo, en ik ga op ongeveer 120? zitten.
Verslag volgt ook.

Ben erg benieuwd naar je verslag. Ga je het vlees marineren of houd je het naturel: peper en zout?
Ben ook benieuwd hoe lang je de ribeye op de Q hebt liggen zodat ik kan inschatten hoe lang ik 1700 gr op de Q moet leggen.
Thks Dominique.. En succes B-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan