BasBQ
Beef en Steak

Gerookte noten

 
 

KamadoRobert

Stoker
Berichten
354
Na al een paar keer gerookte amandelen te hebben gemaakt, heb ik vandaag een zakje ongebrande noten gerookt. Zonder zakje uiteraard ;)

Ik kruid de noten eerst met wat garam masala en een beetje peper en voeg een pietsje olijfolie toe voor het plakken. Dan de noten op een bakplaatje met gaatjes wat ik nog had liggen (pizzaplaat?). Wat gemengd rookhout toegevoegd aan de Kamado Joe Junior en de noten indirect op 100-120 graden langzaam gerookt. Zo nu en dan even omscheppen en extra hout toevoegen. Totaal een dik half uur op het vuur. Weer helemaal gelukt en tevreden!

Groeten van Robert

EDC91815-5727-4DE8-AD27-C10BDF9E452F.jpeg
 
Mooie Noten, pizzaschaal, zo heet hij/zij is voor weinig te koop bij de Action, iets van 3 euro of zo
 
Mooie Noten, pizzaschaal, zo heet hij/zij is voor weinig te koop bij de Action, iets van 3 euro of zo
Ik heb hem al een tijdje en gebruikte hem eigenlijk nooit, totdat...
Kan maar zo dat het een Action dingetje is 😁 maar verrekte handig voor de noten!

Groeten van Robert
 
Lekker smullen. Volgende keer kruidnoten? :giggle:
 
Ik heb hem al een tijdje en gebruikte hem eigenlijk nooit, totdat...
Kan maar zo dat het een Action dingetje is 😁 maar verrekte handig voor de noten!

Groeten van Robert

Ik gebruik ze ook zeer regelmatig, ook 2 op elkaar met zo'n magnetron rooster ertussen (stapelen), ideaal om indirect gebakken aardappeltjes te maken of frietjes, groentes en noem maar op.
 
Leuk gerecht. Ook eens proberen. Lijkt me lekker knabbelen bij een biertje
 
Leuk gerecht. Ook eens proberen. Lijkt me lekker knabbelen bij een biertje

Ik ben inmiddels zo verknocht aan mijn gerookte nootje dat ik elke week een batch rook. En inderdaad, een goed excuus om bier te drinken :D

Groeten van Robert
 
Terug
Bovenaan Onderaan