BasBQ
Beef en Steak

Gerookte kippenvleugels, sloppy Joe's en Tomahawk samen met aardappel gratin

 

TheJoster

Stoker
Berichten
416
We hadden eindelijk weer de mogelijkheid voor vrienden wat te maken voor een gezellige avond ik de tuin.

Eerst maar even zorgen dat we droog zitten.
49e4f9f2e1809f23df54afffc67e768e.jpg

(En dat was maar goed ook want we hadden hoosbuien)

En de fik er in..
5b8f88dfaec00292523508f46a0131c5.jpg


Toen kippenvleugels met appelhout een uur roken en dan om de 15min afkwasten met Hoisin saus het uur volgend.
65adbe9913ed2dcafd8698253ff57299.jpg


We hadden ook gambas op een plancha plaat op de Joy Stove gemaakt maar die waren sneller op dan ik kon fotograferen :-D


Toen deflector er uit en gietijzeren plancha en halvemaan deflector met RVS rooster er in.. toen de DO met ingrediënten voor de sloppy Joe voor 1.5 uur.. resultaat:
bdb71dff0633ceb727acc75c6dfd5a0e.jpg


De baasin had aardappel gratin gemaakt in de DO op de Joy Stove (onze eerste keer een DO op de Stove en dat ging niet helemaal lekker, de Joy kreeg niet genoeg zuurstof en ging uit.. user error aan mijn kant want de zuurstof aanvoer stond gewoon niet genoeg open..) we hebben uiteindelijk de aardappelen afgemaakt op een wokbrander.
Ook dit is opgegaan voordat ik een foto kon maken.. was errug lekker zeker voor herhaling vatbaar!

Toen het vleesch toetje.. de tomahawk!
Eerst ff low en slow naar de 40-42 kern en toen op de plancha affikken:

e53c077472223116affa7ca94e4c060b.jpg


En natuurlijk mag onze stofzuiger als beloning voor het schoonhouden van gevallen voedsel in de tuin ook het toetje:
73af37af9e2832b25efa5e2b9dabd878.jpg


Het was gezellig en lekker!

Sent from my SM-G965F using Tapatalk
 
Daar was niks mis mee, Sloppy Joe staat hier ook op de to-do-lijst
 
Mooie run. Als je de gasten zo verwent gaan ze nooit meer naar huis hahaha.
Ziet er allemaal goed uit. Zal smullen geweest zijn.
 
De sloppy joe’s ziet er ook goed uit zeg! Ik maak de sloppy joe’s nagenoeg altijd op de joy stove, hoe groot is jou stove?
 
De sloppy joe’s ziet er ook goed uit zeg! Ik maak de sloppy joe’s nagenoeg altijd op de joy stove, hoe groot is jou stove?
Ik heb de Joy large maar het recept wat ik volg gebruikt ook rookhout wat wel te proeven is..

Sent from my SM-G965F using Tapatalk
 
Zo lekker allemaal.

Domme vraag, maar waarom de tomahawk op de grillrate (plancha is de onderkant van die plaat :p ) ipv open grillrooster? Vraag me af of daar een groot verschil in zit qua smaak of korst. Wel al gezien dat ze de platte plancha kant gebruiken voor een mayosear.
 
Nou ik vind dat de open grate erg dicht bij de kolen liggen en dan veel vlammen likt op het vlees.. ook stond de DO op de grate en meer contact met de DO was wel fijn..

Er was ook nog sprake dat de garnalen op de Q moesten incl sausje.. dus dat zou dan door de grill gaan.. was meer praktische dan voor het vlees..

Dat gezegd hebbende.. op die plaat is het vlees erg mooi geschroeid en fijne bark..

Sent from my SM-G965F using Tapatalk
 
Heerlijke gerechten, zal ongetwijfeld gesmaakt hebben! De stofzuiger ziet er in iedergeval gelukkig uit ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan