BasBQ
Beef en Steak

Gerookte kipdijfilet

 
 
 

RdB

Kooltjesharker
Berichten
132
Onlangs "Over Rook" aangeschaft en daarin ging het over gerookte kipfilet. Nu zat ik net in de auto terug van werk ?n nog een gymsessie te bedenken dat ik, ondanks dat ik laat thuis was, nog wel eventjes twee dijfiletjes kon roken. Kan niet lang duren toch, twee van de kleine stukjes? Opgestookt tot 95 graden ongeveer, snippertje appelhout erbij, niets moeilijks aan. Totdat ik 62 graden bereikte en boem, klaar.
Misschien had ik van te voren hier even moeten lezen, blijkbaar duurt kipfilet roken geen anderhalf uur zoals in mijn hoofd :)

Edit: foto's komen nog, telefooncamera is niet om aan te zien en vriendinlief heeft de camera ergens verstopt.
 
Allereerst vind ik 62 gr erg aan de lage kant voor kip, zou zelf voor minimaal 72 gaan....

Hoe lang heeft het geduurd voor ze klaar waren?
Ik ga zelf bij het maken van gerookte (gepekelde) kipfilet uit van een uur of 3, bij 100 graden.
 
Oh nee, ik bedoelde dat ik bij 62 graden the zone bereikte:) ik zit nog braaf te wachten.
 
RdB zei:
Oh nee, ik bedoelde dat ik bij 62 graden the zone bereikte:) ik zit nog braaf te wachten.
Dat wordt een latertje dan.... Ik verbaas me ook telkens weer dat ook kip in een zone komt :)
 
Toch maar telefoonfoto's.

Resultaat:
2lxazgp.jpg


Ge?indigd in:
qzqadw.jpg


Volgende keer pekelen van te voren denk ik, hoewel dit al heel lekker was. Een normale kipfilet zal er mooier uit zien, maar kipdijfilet is wat smaakvoller.
 
Terug
Bovenaan Onderaan