BasBQ
Beef en Steak

Gerookte kip

 
 
 
 

Frits

Administrator
Forumleiding
Berichten
20.057
Had wat tijd over vandaag, mooie gelegenheid om wat gerookte kip te maken.

Brine

e3epe5ar.jpg


Zwemles

enysugys.jpg


Op de Wsm

6avubasu.jpg


Beetje rook

6e9a8yby.jpg


En klaar

uje7yqeq.jpg


Bedankt voor het kijken.

 
ziet er weer goed uit Frits
 
Oh kijk! Dat ziet er goed uit! Kan ik ook goed gebruiken als beloning bij de hondencursus, ik denk dat ons beagletje dat ook wel lust!
 
Ziet er leuk uit zo'n buurtpanorama in een wsm. Dat kan met een BGE of een Primo dan weer niet.
 
Uipko, had geen zin om het alluminiumfolie te vervangen, is voor de volgende keer ;).

Bert, dat is ??n van de redenen dat ik mijn WSM graag fotografeer ;).
 
Die kip ligt toch niet in de waterpan? Lekker hoor Frits! Ik ga volgende week aan de slag.
 
Ziet er super uit! Hoe lang en tot welke temperatuur zijn ze gegaan?
 
Bij welke temperatuur haal jij ze eraf Frits ?

Edit DennisB hierboven was me net voor zie ik
 
Frits, hoe lang duurt het en op welke temp? Ik had afgelopen weekend een paar filetjes op de WSM op 100 C, na een uur of 4 toch maar de temp wat opgeschroefd (naar 120C) omdat de kern temp op z'n 63 C bleef hangen.
 
Zelf ook een keer te lang gerookt en toen waren ze droog als gort
 
Deze heben er 4,5 uur op gelegen, wel ietsjes droog. Volgende keer iets langer in de brine. En Wsm naar 120c.
 
Ziet er lekker uit! Hoe heb je de brine gemaakt? Wil zelf binnenkort ook voor het eerst wat filetjes gaan roken. Wat voor hout heb je er voor gebruikt?
 
Brine is 1 liter water koken met vier laurierblaadjes, 200 gram zout, 50 gram honing. 1 eetlepel gekneusde peperkorrels, 1 eetlepel tijm, 1/2 eetlepel rozemarijn. Als het kookt op 1 kilo ijsklontjes gieten. Zo heb je een 10% pekel die gelijk klaar is voor gebruik.
 
Lekker!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan