Bert had het van de week over het gebruik van fricandeau om ham mee te maken, nu had ik nog een stuk fricandeau in de vriezer liggen dus tijd voor een experimentje. Het recept komt uit Charcuterie. De glaze is een kleine variatie op het oorspronkelijk recept, ik ga honing gebruiken in plaats van bruine suiker, dat lijkt me lekkerder.
De ingredi?nten van de brine: zout,bruine suiker en pink salt.
Het slachtoffer.
Het zout en de suiker laten oplossen in ??n liter heet water daarna ??n kilo ijs toevoegen.
Het vlees en de brine in een plastic zipzakje, wel voor de zekerheid de zak in een ovenschaal gelegd in verband met eventuele lekken.
Volgens het recept is de pekelduur ??n dag per kilo vlees, dat komt in dit geval neer op twee dagen. Persoonlijk lijkt me dat wat kort, maar dit is wat het recept voorschrijft. ???
Wordt over twee dagen vervolgd.
De ingredi?nten van de brine: zout,bruine suiker en pink salt.

Het slachtoffer.

Het zout en de suiker laten oplossen in ??n liter heet water daarna ??n kilo ijs toevoegen.

Het vlees en de brine in een plastic zipzakje, wel voor de zekerheid de zak in een ovenschaal gelegd in verband met eventuele lekken.

Volgens het recept is de pekelduur ??n dag per kilo vlees, dat komt in dit geval neer op twee dagen. Persoonlijk lijkt me dat wat kort, maar dit is wat het recept voorschrijft. ???
Wordt over twee dagen vervolgd.