BasBQ
Beef en Steak

Gerookte eendenborst

 
 

Kenneth

Vuurmaker
Berichten
81
Gister 3 eendenborsten gerookt om te kijken of de smaak goed is. Ik serveer dit als voorgerecht met de kerst. Het word gerookte eendenborst met een sinaasappel dressing en wat gemengde sla. De test was zeer succesvol.
b887967468b6415ddd16f21f507cac2d.jpg
675665e62ffdf0576b4c0e68817a12af.jpg
afa9db322196505436f606306ebdf6e9.jpg
29e46bc8cceef8ff20d712e714f8ab00.jpg
951ad4ee4e4c564a8e0374529e361485.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Eendenborst is zooooo lekker.  :p
Regelmatig hier op het  menu. Snel klaar en lekker.

Heb je ook de vetkant nog even knapperig aangegrilld?  Net als picanha eigenlijk.
 
Ridevi71 zei:
Eendenborst is zooooo lekker.  :p
Regelmatig hier op het  menu. Snel klaar en lekker.

Heb je ook de vetkant nog even knapperig aangegrilld?  Net als picanha eigenlijk.

Ik heb de vetkant niet aan gegrild maar heel even kort in de pan krokant gebakken. Eerst met zout ingesmeerd en dan bakken dan word het vet nog krokanter.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Dat lust ik vast wel, ziet er smakelijk uit. :)
 
Lekker hoor!
 
Heerlijk
 
Lekker, ga ik ook eens maken
 
Ziet er prima uit :)
 
Jorte zei:
Lekker hoor. Wat is het recept van je dressing?

Voor de dressing heb ik suiker laten karamelliseren. De karamel heb ik afgeblust met jus d orange en een klein beetje azijn. Dit alles heb ik in laten koken. Daarna de ingekookte jus d orange af laten koelen. Als deze koud is Kun je al roerend olijfolie toevoegen tot de gewenste dikte en smaak is bereikt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ik ben niet zo van eend maar dit ziet er wel heel goed uit!
 
Lekker... hier ook met kerst maar dan koud gerookt... eetst pekelen en dan lekker een paar uurtjes koude rook. Ook erg fijn hoor! Het beloofd een hele mooie kerst te worden!
 
Lekker jongens

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

 
Terug
Bovenaan Onderaan