BasBQ
Beef en Steak

GERECTIFICEERD: Roest op ketel Weber OKP 57 cm na half jaar

 

arjan2906

Tondelzoeker
Berichten
18
Hallo allemaal,

Ik weet denk ik het antwoord wel, maar een Weber ketel mag toch niet roesten na nog geen half jaar? Ik ontdekte dit weekend een aantal flinke roestplekken aan de binnenkant van de ketel.

Ik doe geen rare dingen m.b.t. schoonmaak. Hoogstens met een zachte borstel wat asdeeltjes afvegen en een stukje keukenrol met warm water om hem weer een beetje netjes te krijgen.

De roest zit ook op twee van de houders waar het kolenrooster op rust en het kolenrooster zelf vertoont ook wat plekjes. De Weber gaat altijd droog onder de (luxe zwarte) hoes dus ik ben nogal verbaasd hierover.

Als ik Weber hierover informeer, dan zal het toch wel onder garantie worden opgelost? Enige vervelende is dat ik de Weber bij de ING rentepuntenwinkel heb gekocht en dat is geen "offici?le dealer".

Wat denken jullie?

unnamed%201_zpsp4nqcbdv.jpg


unnamed_zpspjwlatvd.jpg
 
Volgens mij is het geen roest maar zijn het vetvlekken. Ze zien eruit alsof het naar beneden 'gelekt' is en dat zou bij roest wel een beetje vreemd zijn.

Daarnaast is het materiaal van Weber dusdanig kwalitatief dat het volgens mij niet kan gaan roesten. Probeer het eens met een ontvetter schoon te maken.

Of gewoon meer speklappen erop!
 
BearGrills zei:
Volgens mij is het geen roest maar zijn het vetvlekken. Ze zien eruit alsof het naar beneden 'gelekt' is en dat zou bij roest wel een beetje vreemd zijn.

Daarnaast is het materiaal van Weber dusdanig kwalitatief dat het volgens mij niet kan gaan roesten. Probeer het eens met een ontvetter schoon te maken.

Of gewoon meer speklappen erop!

Denk je? Dat hoop ik echt. Kon het me al niet voorstellen.
Ik ga straks thuis met de ontvetter aan de gang.

Bedankt voor je reactie en de tip!
 
ziet er meer uit als vliegroest.
Roest dat op een of andere reden van het kolenrooster aan de binnenkant van de ketel is beland, tezamen met druipend vocht geeft het zulke vlekken.
probeer het er maar eens af te poetsen en kijken of de emaille van je ketel beschadigd is.
Dat je kolenrooster roest is normaal, is onbehandeld staal.
 
Dat is inderdaad niet je ketel die roest. Waarschijnlijk druipend roest afkostig van je kolenrooster. De ketel is porselein ge?mailleerd, dat kan niet roesten als het niet flink beschadigd is. En dat beschadig je zeker niet dusdanig met grondig poetsen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Mannen, ik schaam me er voor te moeten zeggen dat het inderdaad geen roestende ketel was maar aanslag die ik met flink wat ellebogenvet gewoon heb kunnen verwijderen. Het emaille is is perfecte staat en wat ben ik daar blij mee!

Iedereen bedankt voor de scherpe observaties en de tips.

Ik had al contact gezocht met de service afdeling van Weber maar zojuist heb ik ze gemaild om dit ook uit te leggen en excuses te maken voor het verdoen van hun tijd.

Het blijkt maar weer dat Weber gewoon goede producten maakt en ik ben er van overtuigd dat als er ooit ?cht iets aan de hand is zij gewoon hun legendarische service zullen verlenen.

 
Niets om je voor te schamen, van alle mogelijkheden was dit de meest gunstige ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan