BasBQ
Beef en Steak

Gerecht naast rib fingers

Werner L&S

Kooltjesharker
Berichten
147
Binnenkort ga ik rib fingers maken. Las op internet dat rib fingers op 150 graden moeten. Weet iemand een lekker stuk vlees om er langs te leggen dat ook op 150 graden moet?
 
Wat dacht je van een mooi stukje beenham?
simpel maar altijd lekker 😋
 
Ik weet dat veel gerechten 150 zeggen, maar ikzelf maak ze eigenlijk regelmatig op 110-120. Met name als ik een 'luie' char siu variant maak met een zoete saus uit een potje zodat die suiker niet te hard gaat. Kan overigens ook genoeg recepten van vinden die die zone gebruiken.

Heb het verschil qua crisp/bite nog niet gemerkt met hogere temperaturen. Is natuurlijk alleen mijn ervaring, maar ik zou er dus prima spareribs oid. naast kunnen leggen. Al heb ik geen flauw idee waar ik die dan kwijt kan, die rib fingers nemen stiekem toch altijd best wat ruimte in.
 
Heb iets minder tijd, vandaar dat 150 graden wel wat makkelijker is.

Met een beenham maak ik mijn vriendin blij. Die staat nog steeds op mijn todo lijst. 150 graden voor een beenham maakt niet zoveel uit toch?
 
Als je hem maar indirect legt, dan komt dat wel goed.
De beenham die ik laatst bij mijn zoete aardappelen gemaakt had heeft ook rond de 150/160 gelegen.
 
Ik vind zelf een paar extra ribfingers bij de ribfingers erg lekker!
 
Ik zou lekker de beenham de dag erna op een broodje doen. 😉
 
Mooi, dan doe ik alles op de q en zie wel wat overblijft voor de volgende dag.

Is pas volgend weekend, misschien wel de eerste dag bbqen met sneeuw dit jaar 😀 😀
 
Ik verwacht wel een draadje ervoor. Jammie ribfingers! 😋
 
Terug
Bovenaan Onderaan