BasBQ
Beef en Steak

Gepofte aardappels samen met short ribs -hoe?

 

Doomedahab

Sprokkelaar
Berichten
47
Morgen staan short ribs op het menu, dus lekker.de.hwle dag low en slow. Hoe kan ik hier het beste gepofte aardappels bij maken op dezelfde kamado? Temperatuur is te laag voor gepofte aardappels denk ik, of is het een kwestie van langer wachten?

Of kan ik het best de aardappels pas doen nadat de short ribs klaar zijn? Het zal mijn eerste run zijn met de Kamado, dus ik ben bang dat de timing in het laatste geval wel eens kan betekenen dat we pas om 22.00.eten of zo :)

Tips zijn welkom!
Groet,
Foppe
 
Het laatste uurtje leg je die aardappels in de folie tussen de kooltjes?
 
Het laatste uurtje leg je die aardappels in de folie tussen de kooltjes?
Ja precies, en als je het niet goed durft kook je ze eerst 5/10 min voor.
dan hebben ze niet veel meer nodig.
 
En anders kun je nog, als echte barbaar, de aardappels poffen in de magnetron, super makkelijk en net zo lekker.
 
Aardappels in de oven?
 
Ik gebruik zelf tegenwoordig de magnetron pof aardappelen van celavita. Dan zitten er twee mooie schone aardappelen in een stoom bakkie voor in de magnetron. 11 minuten in de magnetron en klaar. Lekker makkelijk en snel.
Sommige hier zullen dit vast heiligschennis noemen. Maar verschil proef je niet. Alleen bij aardappelen met alufolie uit het vuur is vaak de buitenkant van de aardappel iets droger/harder.
En ja, het zijn dure aardappelen, maar buiten de enkele keer pof aardappelen eten wij verder geen aardappelen.
 
Kan natuurlijk, maar dat voelt een beetje als valsspelen :)

Het zijn twee gerechten die op verschillende temperaturen gegaard worden. Ik pof mijn aardappels nooit in folie, dan krijg je een beter eindresultaat. Dus dan is het of een tweede barbecue aan of de oven. Ik ben aan het koken, het is geen spelletje, dus het is geen valsspelen šŸ˜œ
 
Wij hebben een keuken die aan vervanging toe is.
Omdat de oven het niet lekker doet bak / pof ik de aardappels sinds ik de Summit heb " lekker buiten".
Poffen op het rooster zonder in pakken is hier ook favoriet inmiddels.
Meer smaak in de schil.

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan