BasBQ
Beef en Steak

Gepersonaliseerd handvat

 
 

Ron B

Pitmaster
Berichten
588
Goedenavond

Ik zie wel eens een gepersonaliseerd handvat
(greep) van hout voorbij komen. Dat ziet er leuk uit.

Is er bekend of zoiets ook voor een Bastard mogelijk is? Of wie zoiets maakt?
 
Hoi Ron,

Wellicht zag je ook die mooie van mij.
Die komen van Marty Leach (zie AML Woodarts) en hij maakt die voor Big Green Egg en Weber. Hij heeft daar een frees machine voor geprogrammeerd en doet dat niet voor andere merken. Heeft vooral te maken met Amerikaanse markt.

Toen ik zelf mijn zijtafels van de BGE ging pimpen zei mijn buurman dat hij ook wel zo'n handvat kon maken, dus als je zelf handig bent... ik helaas niet.

Succes!
 
Hoi Sander, dat klopt. Ik zag die van jou voorbij komen. Erg leuk. Nou ben ik zelf ook handig, maar er zijn altijd mensen die het beter en mooier kunnen. En ik heb geen freesmachine. Bedankt voor je reactie. Ik ga eens rondvragen.

Gr Ron
 
Ik weet dat Dennis @noskos voor zijn Traeger ook een mooie handgemaakte handle heeft. Misschien heeft hij nog tips?
 
Wat een leuk idee. Ik heb zelf ook een bastard en handig genoeg om er een te maken. Het handvat van de bastard zit tussen 2 metalen strips in en is in principe een redelijk rechthoekig stukje hout. Ik heb nog wel een paar mooie stukken eiken, noten of beuken liggen.
Ook in het bezit van een laser dus kan er ook een logo inlaseren. Dit heb ik laatst nog gedaan met een paar snijplanken.
 
Ik voel een leuke Collab aankomen hier... zo'n laser is gaaf man, zag ik pas bij een vriend die daar allemaal snijplanken mee bewerkt. Leuk spul!
 
Voorbeelden

CEA7A57F-7E83-4BA6-BD3F-25F6D1E8CC98.jpeg
C2359472-AD8A-431B-A33F-D312DE30C0CB.jpeg




369C25E9-AD40-4F56-B49D-560572E16E40.jpeg
 
Dat ziet er wel gaaf uit zo.
 
Hier in BE heb je soms wel vakscholen die zoiets voor je willen maken. Zo leren die leerlingen uittekenen, machine programmeren en de uitvoering ervan. Vaak betaal je dan enkel het gebruikte materiaal.

Zo heb ik een vriend die leraar houtbewerking doet en waar dat wel eens bij wil lukken, echter heeft die het zo druk met die jongens keukens te laten bouwen, dat het enorm lang wachten is. Dus daar zet ik mijn hoop al niet meer op :ROFLMAO:
 
Ik ben ook wel in de markt voor een gepersonaliseerd handvat 😁 Uit Amerika over laten komen is een optie maar als we iets lokaals weten te vinden heeft dat wel mijn voorkeur.
 
Wat een leuk idee. Ik heb zelf ook een bastard en handig genoeg om er een te maken. Het handvat van de bastard zit tussen 2 metalen strips in en is in principe een redelijk rechthoekig stukje hout. Ik heb nog wel een paar mooie stukken eiken, noten of beuken liggen.
Ook in het bezit van een laser dus kan er ook een logo inlaseren. Dit heb ik laatst nog gedaan met een paar snijplanken.
Jij zou de aangewezen persoon zijn😁

Ziet er mooi uit wat je met hout doet
 
Als we het eens worden over hoe dat handvat eruit moet komen te zien, wil ik er best een paar maken en personaliseren tegen kostprijs. (Kan nooit veel zijn)
Zoals je kan zien heb ik de logo's van de snijplanken helemaal opgevuld zodat je geen ingebrand logo voelt, dan kan dan ook met het handvat.

zo ziet het standaard handvat eruit. De vorm gelijk houden met alleen een eigen tekst is het eenvoudigste.
Dan zou ik bv:
- Eiken hout met zwarte tekst kunnen doen
- Donker Notenhout met zwarte tekst of kijken hoe ik epoxylijm lichter krijg, zodat je een meer contrasterende tekst krijgt.
 
Als we het eens worden over hoe dat handvat eruit moet komen te zien, wil ik er best een paar maken en personaliseren tegen kostprijs. (Kan nooit veel zijn)
Zoals je kan zien heb ik de logo's van de snijplanken helemaal opgevuld zodat je geen ingebrand logo voelt, dan kan dan ook met het handvat.

zo ziet het standaard handvat eruit. De vorm gelijk houden met alleen een eigen tekst is het eenvoudigste.
Dan zou ik bv:
- Eiken hout met zwarte tekst kunnen doen
- Donker Notenhout met zwarte tekst of kijken hoe ik epoxylijm lichter krijg, zodat je een meer contrasterende tekst krijgt.
Als je het ook voor de BGE large wilt proberen heb ik wel interesse. Ik ben geen moeilijk man, een mooi stuk hout met gecentreerd iets van tekst en ik ben blij 😁

Eentje met het genootschap logo er op zou wel erg gruwelijk zijn maar ik weet niet hoe makkelijk dat te programmeren is?
 
Terug
Bovenaan Onderaan