BasBQ
Beef en Steak

Genootschaps-workshop worst maken Vuur&Rook 30-01-2016

BertM zei:
Ceriel en Martijn bedankt voor een geslaagde dag!

+1

En voor wat betreft de rest ook bedankt voor een mooie dag
 
Had iemand eigenlijk Mac nog een compliment gegeven voor zijn walgelijk lekkere coppa? Zo niet dan doe ik dat nog even.........wat een onwijs goede shizzle was dat zeg!
 
Ik moet zeggen dat we erg genoten hebben. Ook erg leerzaam, ga ik zeker eens een keertje thuis ook doen :)
Bedankt!
 
Ontzettend gelachen en ontzettend genoten! Bedankt voor de organisatie en Mac voor de heerlijke coppa. .
 
chckstrk zei:
Is er al iemand begonnen aan z'n droge worst? Ik heb het gevoel dat die al aardig de goede kant op gaat.

Volgens mij camiel...
 
Zaterdagmiddag heb ik er samen met bartjeq 1 aangesneden, maar ondanks de luchtvochtigheid van gemiddeld 72% in mijn kast, was de buitenkant ok?, maar de binnenkant was in verhouding zachter. (het leek goed te voelen)
Het heeft wel een beetje wat weg van een soort van case hardening.  :-O

Om deze reden heb ik er een paar gevacumeerd, en de rest laten hangen om verder te drogen, om te kijken hoe het verder gaat.

Mac
 
chckstrk zei:
Is er al iemand begonnen aan z'n droge worst? Ik heb het gevoel dat die al aardig de goede kant op gaat.

helaas pindakaas is die van mij in de vuilnis ton beland
 
maroc zei:
chckstrk zei:
Is er al iemand begonnen aan z'n droge worst? Ik heb het gevoel dat die al aardig de goede kant op gaat.

Volgens mij camiel...

Die worst is idd goed gelukt, wel wat hard ingedroogd, in 3 weken zo'n 47%  Smaak is helemaal goed. 1 van de 2 had hier en daar wat luchtpockets de 2de was vast van structuur en mooier rood. Denk dat vanavond het laatste restje soldaat wordt gemaakt.....
 
chckstrk zei:
maroc zei:
chckstrk zei:
Is er al iemand begonnen aan z'n droge worst? Ik heb het gevoel dat die al aardig de goede kant op gaat.

helaas pindakaas is die van mij in de vuilnis ton beland

Hey hoe dat zo?

Ik kreeg schimmel op de buitenkant en volgens de tips van de kenners deze proberen weg te poetsen en daar ging het vel van kapot

Beetje lompe actie van mijzelf :(
 
Camiel zei:
maroc zei:
Ik kreeg schimmel op de buitenkant en volgens de tips van de kenners deze proberen weg te poetsen en daar ging het vel van kapot

Beetje lompe actie van mijzelf :(

moet je ook niet met een staalborstel in de weer Marco ;)

:)) :)) :))
 
Die van mijn tot nu toe ??n keer afgenomen met water/azijn. Er zaten wat witte vlekjes op, niks wilds.

Ik ben vergeten het aanvangsgewicht te wegen, dus heb geen idee waar ze staan qua percentage gewichtsverlies, ze zijn nu 330 en 340 gram, wellicht dat iemand een indicatie kan geven van het startgewicht?  Wel zie ik nu een wat wittige sluit ontstaan over de gehele lengte van de worst. Zit ook weer een aantal plekjes pluis op, dat haal ik wel weer weg.

Ze voelen vrij hard aan, zijn ook aardig ingedroogd en eentje heeft een klein plekje waar de vel loslaat van de worst.

Ff foto maken:

NeluXy7.jpg


E5aSnOT.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan