BasBQ
Beef en Steak

gemiddelde prijs van procureur

boretticarbone

Kooltjesharker
Berichten
103
Hallo allemaal,
Vandaag bij mijn slager geweest om te informeren of hij een mooie procureur van 3kg  in huis had.
Dat had hij niet...maar dat ter zijde.
Wat betalen jullie meestal voor je procureur?
Geen idee wat mijn slager ervoor vraagt...vergeten te vragen.
 
Wachten op de aanbieding bij de Makro, als je een pasje hebt...
Meestal 3 stuks per doos/8-9 kg totaal. Prijs is dan ?4,50/kg excl BTW
 
ik haal het bij de makro uit de koeling voor 6euro/kg.
 
Ik ook vaak bij de Makro uit de koeling. Mijn ervaring is dat de slager ongeveer 13 euro per kilo vraagt!!
 
Rechtstreeks bij de vleeshalle betaal ik voor spiering( procureur voor de noorderburen) iets minder dan 4/kilo. Laatste keer was 14,30 voor een procureur met bot van een goeie 4kg
 
Als ik het bij de hoogvliet bestel (die snijden hier het vlees nog zelf) en het is in de aanbieding. Is het zo'n 4 euro de kilo. Als ik naar de slager loop is het 9 euro de kilo maar deze heeft het wel altijd in huis. Allebei zijn ze met been.
 
richard0501 zei:
Bij ons vraagt de slager ? 11/ kg. Ik doe het niet graag maar ik koop ze toch ook bij de Makro, ik betaal en steun liever de kleine zelfstandige, maar ?4  of ?11 / kg dat verschil is toch echt iets te groot
Het verschil is dan helaas net even te groot inderdaad. Mijn slager rekent volgens mij ook iets van 12 euro/kg. Dat is dan wel KDV, dus ketendiervriendelijk enzo, maar wel 3 maal duurder....tsja. Voor een klein stukje is dat nog wel aardig, maar als je voor een hele club PP moet maken....Makro.....
 
Zelf vind ik diervriendelijk steeds belangrijker; uiteraard zondig ik regelmatig, maar ik probeer toch de
kilo knallers te vermijden en heb wel wat meer geld over voor een beetje extra dierenwelzijn.

Ook heeft na heel veel jaren zich weer een slager in de wijk gevestigd die niet alleen bio-industrie aanlevert,
dus ik koester mijn buurtslager, want ik weet hoe karig het is als je er ??n moet missen. Ik zal binnenkort
even laten weten wat de prijs is.

Een leuk Amerikaans boek over het wel en wee van een kleinschalige slagerij is "A butcher's guide to well raised meat"; heel
informatief over de werking van een kleine "diervriendelijke" slagerij in de Verenigde staten en over de vleesindustrie in het algeheel.
Link: http://www.fleishers.com/the-butchers-guide
 
Terug
Bovenaan Onderaan