BasBQ
Beef en Steak

Gehaktballen, zoete aardappel salade en courgette met knoflook brood

 
 
 
 

SandyMan

Gerijpt
Berichten
2.859
Joh.
.
.
..
JOH JE MOET EEN KEER DEZE ZOETE AARDAPPELSALADE PROBEREN.

Haha, even zonder dollen. Het constant in en rondom huis hangen is echt een stuk dragelijker met een mooie Weber en een stukje tuin en het zonnetje wat we nu toch al eventjes hebben.

We hebben weer 2 nieuwe recepten geprobeerd uit het boek van Julius Jaspers.
Een was zoete aardappel met rucola en citroen salsa verde. De andere was courgette op knoflook brood.
Foto's zeggen duizend woorden, maar die zoete aardappel salade die gaan we ZEKER vaker eten!

IMG_20200417_180823.jpg
IMG_20200417_180829.jpg
IMG_20200417_181401.jpg
 
Dat ziet er lekker uit. Zoete aardappel lusten wij wel!
 
Dat ziet er goed uit wij doen ook veel met zoete aardappel


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Weer eens wat anders, ziet er goed uit hoor
 
Wel slim om het zo cryptisch te laten..

Hierbij het recept als je het zelf wilt maken.
Recept is voor 6 personen, betreft 2 recepten.

Voorbereiding 15 minuten
Afmaken 15 minuten
BBQ 250 graden, direct vuur.

Ingrediënten.
1 kilo zoete aardappel, geschild en in plakken
200g rucola
1 sjalot in ringen
Citroen-salsa Verde (receptje plaats ik onderaan)
30g hazelnoten. Getoast en grofgehakt.

1.
Breng de plakken aardappel in gezouten water aan de kook. Laat 5 minuten garen, giet af en laat even uitdampen.

2.
Meng de rucola met de sjalot en de citroen salsa verde

3.
Gril een goede grilruit aan beide zijden van de plakken aardappel. Laat 3 Minuten afkoelen en meng met de rucola.

4.
Serveer op een platte schaal, zodat de aardappels en de rucola niet kapot drukken.

5.
Bestrooi met hazelnoten.


Citroen-salsa Verde

Bereiding 20 minuten
Marineren 30 minuten

2 citroenen, sap en rasp
1 teen knoflook, schoon en geperst
Half bosje peterselie, alleen blaadjes, fijngesneden
Kwart bosje munt, alleen blaadjes, fijngesneden.
20g kappertjes, fijngesneden
2 ansjovis filets, fijngesneden
1 el scherpe mosterd
180ml extra verginenolijfolie.

1.
Maak citroensap en -rasp, knoflook, peterselie, munt, kappertjes, ansjovis en mosterd fijn met olijfolie. Laat een half uur staan.

2.
Breng op smaak met zout en peper.






Graag gedaan alvast.
Wij hebben voor de salsaverde een half recept gebruikt, zijn maar met zijn 2en. Is genoeg voor dit recept plus voor vandaag over de groente of aardappels.
Kappertjes en ansjovis zijn vies, dus die zijn er bij ons uitgebleven.

En wat betreft de zoeteaardapprl, daar hebben wij gegrilde witte uit gebruikt. Sjalotjes niet in huis helaas.


Verstuurd vanaf mijn GM1913 met Tapatalk
 
Lekker wat vegetarische gerechten heb je gemaakt. Daar kan ik mijn vrouw eens mee verassen. Die vind dat ik veel teveel vlees eet. Vind ik zelf niet natuurlijk, maar wat vegetarisch zou eens een leuke afwisseling zijn. Top
 
Mijn vriendin is vegetarisch. Ik moet eerlijk zeggen dat het mij tegenwoordig niet meer uit maakt of ik wel of geen vlees eet, als ik maar lekker eet. Echter low en slow sessies met groente zijn vrij beperkt en dat is voor de hobby wel minder, haha!

Verstuurd vanaf mijn GM1913 met Tapatalk
 
Lekker wat vegetarische gerechten heb je gemaakt. Daar kan ik mijn vrouw eens mee verassen. Die vind dat ik veel teveel vlees eet. Vind ik zelf niet natuurlijk, maar wat vegetarisch zou eens een leuke afwisseling zijn. Top
Oja, en de courgette was eigenlijk olie met een of 2 teentjes geperste knoflook. Even laten staan. Brood in plakken snijden, insmeren aan een kant, op de BBQ leggen met gesmeerde kant beneden en dan de andere kant insmeren. Ff goed grillen.
Daarna courgette plakken 5mm dik door diezelfde olie halen en grillen.

Ook erg lekker, maar viel wel wat weg tegen het zoete aardappel recept. We gaan t nog wel een keer maken maar dan met wat gegrilde aardappeltjes ofzo.

Verstuurd vanaf mijn GM1913 met Tapatalk
 
Mijn vriendin is vegetarisch. Ik moet eerlijk zeggen dat het mij tegenwoordig niet meer uit maakt of ik wel of geen vlees eet, als ik maar lekker eet. Echter low en slow sessies met groente zijn vrij beperkt en dat is voor de hobby wel minder, haha!

Verstuurd vanaf mijn GM1913 met Tapatalk
20200418_172909.jpg
20200418_172909.jpg
Bak groente met wat olie en kruiden op 130 graden gaat hier altijd prima, gewoon Dik anderhalf a 2 uur erop 👍
 
Terug
Bovenaan Onderaan