Beef en Steak

Gegroet!

Big-Tuna

Tondelzoeker
Beste allemaal,

Mijn naam is Ed, ik ben 40 jaar oud en geboren en getogen in Rotterdam. Na lange tijd op dit forum te hebben meegelezen, heb ik besloten mij daadwerkelijk aan te sluiten bij dit mooie genootschap.

Ik barbecue al sinds jongs af aan (althans, ik dacht dat ik aan het barbecueën was), maar sinds een jaar of drie ben ik het steeds serieuzer gaan nemen. Vorig jaar ben ik overgestapt van een reguliere barbecue naar een offset smoker, waar ik al veel plezier aan heb beleefd. Sinds afgelopen week ben ik bovendien de trotse eigenaar van een Big Joe III.

Dus wees gegroet, en op naar het delen van mooie ervaringen!

Groetjes,

Ed
1000408260.jpg
1000325907.jpg

Welkom Ed! veel plezier hier. Mooie spullen!
BBQ is een serieuze zaak waar ook serieus bij gelachen mag worden. Benieuwd naar je creaties!

Welkom Ed, veel plezier en inspiratie hier!

Dag Ed. Ik heb nog altijd een warm hart voor Rotje knor.
(Ondanks dat mijn oude school op de Wilem Buytewechstr is ontdaan van de oude glorie)

Hoi Ed, welkom bij het Genootschap

Welkom Ed!

Go BIG or go home Gefeliciteerd met je mooie aankoop.😍
Voor hoeveel mensen bereid je vaak eten op de bbq? Ben altijd wel benieuwd naar de overweging voor zo'n extra grootte knoeperd.

Die offset smoker ziet er ook nog netjes uit
Ondanks dat het plaatmateriaal niet al te dik is.
Meestal krijgen ze dan sneller (roest) plekjes

Staat die overkapt als je hem niet gebruikt?

Dank allemaan!

Ik moet leren om eerst foto's te maken voordat het eten al op is 🤣

Maar maar hier alvast een voorproefje:

Portugees geïnspireerde gevlinderde kip geserveerd met molho verde (portugees voor salsa verde), groente en salade.

Kip eerst gerookt op de offset en vervolgens op directe hitte afgegrild.

1000409643.jpg
1000409644.jpg
1000409645.jpg
1000409646.jpg
1000409648.jpg

Welkom Ed!

Go BIG or go home Gefeliciteerd met je mooie aankoop.😍
Voor hoeveel mensen bereid je vaak eten op de bbq? Ben altijd wel benieuwd naar de overweging voor zo'n extra grootte knoeperd.

Die offset smoker ziet er ook nog netjes uit
Ondanks dat het plaatmateriaal niet al te dik is.
Meestal krijgen ze dan sneller (roest) plekjes

Staat die overkapt als je hem niet gebruikt?
Dank Bob!

Ik heb een grote familie en veel vrienden. De groepsgrootte varieert daarom sterk, maar ik moet minimaal 15 personen kunnen voeden als ik mijn ouderlijk gezin en dat van mijn partner uitnodig. Vandaar de keuze voor de grote grill.

Daarnaast wilde ik achteraf geen spijt krijgen van een gebrek aan grilloppervlak. Op een grote grill kun je altijd voor een kleiner gezelschap koken, maar op een kleinere grill kun je niet ineens meer oppervlakte creëren als je die nodig hebt. Liever wat ruimte over dan ruimte tekort!

De offset staat niet overkapt maar onder een zeil. Regelmatig oliën helpt!

Dank Bob!

Ik heb een grote familie en veel vrienden. De groepsgrootte varieert daarom sterk, maar ik moet minimaal 15 personen kunnen voeden als ik mijn ouderlijk gezin en dat van mijn partner uitnodig. Vandaar de keuze voor de grote grill.

Daarnaast wilde ik achteraf geen spijt krijgen van een gebrek aan grilloppervlak. Op een grote grill kun je altijd voor een kleiner gezelschap koken, maar op een kleinere grill kun je niet ineens meer oppervlakte creëren als je die nodig hebt. Liever wat ruimte over dan ruimte tekort!

De offset staat niet overkapt maar onder een zeil. Regelmatig oliën helpt!

Ah nice!
Als ik bbqs moest kopen gebaseerd op familie moet ik verhuizen..

Vanuit mijn vrouws ouderlijk gezin zijn we al met 25 partners included.. 12 neefjes/nichtjes en we hebben zelf 3 kids. En dan zijn de vriendjes/vriendinnetjes nog niet officieel meegeteld 😂.

Daarom had ik laatst op de familiedag een vuurschaal van 1 meter in diameter geregeld dat ging perfect.

Ik bbq grotendeels van de tijd voor ons eigen gezin en dan heb ik met enige regelmaat dat ik denk, ik steek juist effe de minimax of wga aan om effe snel te bbqen ipv dat ik de large helemaal opstook.

Laatst bewerkt:
Van harte welkom Ed. Prachtig spul heb je staan! Ik blijf zo’n offset smoker toch een mooi apparaat vinden hoor. Leer jezelf idd maar aan om foto’s te maken want ik ben benieuwd wat je met dat mooie speelgoed op tafel tovert 😉

Terug
Bovenaan Onderaan