BasBQ
Beef en Steak

Gegroet Q'ers

 
 

Cool bastard

Sprokkelaar
Berichten
26
Beste mede bbq-ers,

Na niet al te lang twijfelen, vriendin redelijk rap kunnen overtuigen om een nieuwe bbq te mogen kopen.
Na veel lezen op dit forum, gekozen voor The Bastard urban large model 2021.
bastard.PNG

Wat een beest! Zondag Cote a los klaar gemaakt en maandag 3-2-1 ribs.
cotealos.PNG
Ribs.PNG


Wat ik tot nu toe top vind:
- hoe stabiel de temperatuur blijft.
- hoe zuinig hij wel niet is in verbruik kolen.
- kolenmand die na het afkoelen uitgeschut kan worden in de ashlifter. Qua opkuiswerk dus redelijk weinig werk aan.

Enige vraag die ik voor de moment heb is, wat is een acceptabele tijd voor het doven van het vuur. Toen ik na een 3-tal uur alles dicht gedaan (zowel onderste schuif als top vent waren dicht) had en eens keek naar men kolen, zag ik nog steeds wat rood gloeiende kolen en was de temperatuur in de dome nog 70-80°C. Is dit acceptabel?

Vriendelijke groet,
Cool
 
Welkom

Ik heb wel eens ergens wat gezien dat de basterd boven niet goed afsluit.


Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk
 
Welkom

Ik heb wel eens ergens wat gezien dat de basterd boven niet goed afsluit.


Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk

Dank voor de reactie, had dit inderdaad ook al gezien, model zoals in filmpje is nog oude model top vent, model 2021 heeft driehoeken als opening. Ik heb dit ook getest met aluminiumfolie maar dit werkte niet, omdat die twee onderdelen toch wel redelijk nauw aansluiten (weinig speling) kon aluminiumfolie er niet tussen zonder te scheuren. Ik heb de top vent ondertussen wel eens (welliswaar geen 6 keer) geseasoned. Misschien moet ik dat nog eens doen...
 
Welkom! Ik ben sinds vorige week ook eigenaar van dezelfde Q. Ik heb precies hetzelfde probleem. Ook vandaag weer blijft de Bastard uren warm (de kolen blijven ook zachtjes smeulen). Ik heb wat rooksnippers er in gegooid en ik zie nog wat rook uit de precision top komen. Blijkbaar sluit het dus niet volledig af. Ik zal eens de Bastard benaderen en een onderwerp aanmaken om jullie op de hoogte te houden.
 
Welkom hier op het mooie forum


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
 
Welkom bij dit forum.
Jammer dat eea, toch duur betaald, niet 100% in orde is.
 
Welkom bij het genootschap

En gelijk plezier van de aanwinst 👍🏻
 
Welkom! En mooie kamado. Dat zwart heeft ook echt wel iets.

Jammer van die topvent die niet goed sluit. Blijkbaar nog steeds een minder punt van de Bastard.

Wil je er echt vanaf, dan is de Green Egg REGGulator een top oplossing.

Maar ja, dat is natuurlijk wel zuur als je net een nieuwe Bastard hebt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Welkom! Die eerste gerechten zien er al geweldig uit! Hopelijk mogen de technische problemen je kookplezier niet bederven
 
Terug
Bovenaan Onderaan