Ik had die super dikke stoere engelse titel van Jord in het onderwerp staan.
Maar dat doet het toch echt niet voor mij..
Doe maar normaal, dan doe je al..
Jord heeft in een van zijn Smokey Goodness boeken dit recept geschreven.
We waren een keer eten met vrienden en deze werd voorschoteld aan mijn lieve dame, een hapje geprobeerd en onthouden.
Paar dagen terug de moeite genomen om hem zelf te maken..
Ik keek sochtends uit mijn raam naar buiten, en daar stond mijn groene vriend.
De hoes had ik er niet meer over heen gedaan die nacht na een hete hamburger sessie, en de zon kwam door de bladeren van de bomen bij de buren op het eitje en hij stond te schitteren in de zon.
Toch even een fotootje, hebben we weer een nieuwe lockscreen.
Goed, genoeg gedroomd.
Als je het doet doe je het goed, schoonouders uitgenodigd want die hebben indirect mijn eitje net zo hard gemist als ik afgelopen vakantie.
4 zeebaarzen gehaald bij de Makro. De citrusvruchten even bij de lidl gehaald wetende; 3 citroenen, 1 sinaasappel, 1 limoentje.
De takjes tijm en rozemarijn stonden al flink uit te groeien in onze tuin, dus die gebruikt.
De citrus vruchten (van ieder 1) in dunne plakjes gesneden en leuk om-en-om klaar gelegd, met een takje tijm en een takje rozemarijn.
Vervolgens konden de overige 2 citroenen op het hete gietijzer buiten om wat te karameliseren.
Toen dit gedaan was een vinaigrette gemaakt met deze citroenen + wittewijnazijn, mosterd, olijfolie en pezo.
Oja, ook nog een zoete aardappel gepoft.
En terwijl de zoete aardappel bijna klaar was, zijn we de zeebaarsen gaan vullen met de hierboven genoemde dingen.
even een slagerstouwtje eromheen om te zorgen dat niks verloren ging in de grill.
En een paar seconden later zeiden ze: "PSSHHHHHHH" op dat hete gietijzer.
Wat een heerlijk geluid is dat toch.
"5 minuten aan de ene kant, 5 minuten aan de andere kant" had Jord geschreven.
Nou, mijn r##t.
ik denk in totaal wel 20 minuten tot mijn thermapen 60 graden zei.. maar toen was het smullen geblazen.
Bij de eerste happen dacht ik dat de vinaigrette helemaal niet nodig was..
Toch geprobeerd en het smaakt wel echt meer naar citrus en daarmee wordt t wel lekkerder.
Ik zou er niet wakker om liggen als ik hem een keertje maak zónder de vinaigrette.
We hebben dit gegeten met een gepofte zoete aardappel en wat sla met tomaatjes/komkommertjes.
De vinaigrette deed het daar dan wel weer fantastisch in.
En of het genoeg was?
We dachten dat we met 4 personen, 2 kinderen (3 en 1) wel genoeg hadden aan 4 zeebaarzen.
Iedereen zou wel een stukje doneren aan de kinderen en dat liep wel los.
Nou, de volgende keer mogen ze een hele samen delen want hij ging razend snel op en ze bleven vragen naar maar.
Maar meer dan 4 passen niet op de L's gietijzeren grill, dat weet ik wel zeker..
Klik hieronder om het recept in zijn volledigheid te lezen.
Maar dat doet het toch echt niet voor mij..
Doe maar normaal, dan doe je al..
Jord heeft in een van zijn Smokey Goodness boeken dit recept geschreven.
We waren een keer eten met vrienden en deze werd voorschoteld aan mijn lieve dame, een hapje geprobeerd en onthouden.
Paar dagen terug de moeite genomen om hem zelf te maken..
Ik keek sochtends uit mijn raam naar buiten, en daar stond mijn groene vriend.
De hoes had ik er niet meer over heen gedaan die nacht na een hete hamburger sessie, en de zon kwam door de bladeren van de bomen bij de buren op het eitje en hij stond te schitteren in de zon.
Toch even een fotootje, hebben we weer een nieuwe lockscreen.
Goed, genoeg gedroomd.
Als je het doet doe je het goed, schoonouders uitgenodigd want die hebben indirect mijn eitje net zo hard gemist als ik afgelopen vakantie.
4 zeebaarzen gehaald bij de Makro. De citrusvruchten even bij de lidl gehaald wetende; 3 citroenen, 1 sinaasappel, 1 limoentje.
De takjes tijm en rozemarijn stonden al flink uit te groeien in onze tuin, dus die gebruikt.
De citrus vruchten (van ieder 1) in dunne plakjes gesneden en leuk om-en-om klaar gelegd, met een takje tijm en een takje rozemarijn.
Vervolgens konden de overige 2 citroenen op het hete gietijzer buiten om wat te karameliseren.
Toen dit gedaan was een vinaigrette gemaakt met deze citroenen + wittewijnazijn, mosterd, olijfolie en pezo.
Oja, ook nog een zoete aardappel gepoft.
En terwijl de zoete aardappel bijna klaar was, zijn we de zeebaarsen gaan vullen met de hierboven genoemde dingen.
even een slagerstouwtje eromheen om te zorgen dat niks verloren ging in de grill.
En een paar seconden later zeiden ze: "PSSHHHHHHH" op dat hete gietijzer.
Wat een heerlijk geluid is dat toch.
"5 minuten aan de ene kant, 5 minuten aan de andere kant" had Jord geschreven.
Nou, mijn r##t.
ik denk in totaal wel 20 minuten tot mijn thermapen 60 graden zei.. maar toen was het smullen geblazen.
Bij de eerste happen dacht ik dat de vinaigrette helemaal niet nodig was..
Toch geprobeerd en het smaakt wel echt meer naar citrus en daarmee wordt t wel lekkerder.
Ik zou er niet wakker om liggen als ik hem een keertje maak zónder de vinaigrette.
We hebben dit gegeten met een gepofte zoete aardappel en wat sla met tomaatjes/komkommertjes.
De vinaigrette deed het daar dan wel weer fantastisch in.
En of het genoeg was?
We dachten dat we met 4 personen, 2 kinderen (3 en 1) wel genoeg hadden aan 4 zeebaarzen.
Iedereen zou wel een stukje doneren aan de kinderen en dat liep wel los.
Nou, de volgende keer mogen ze een hele samen delen want hij ging razend snel op en ze bleven vragen naar maar.
Maar meer dan 4 passen niet op de L's gietijzeren grill, dat weet ik wel zeker..
Klik hieronder om het recept in zijn volledigheid te lezen.
Laatst bewerkt: