BasBQ
Beef en Steak

Gegrilde Zalm ala BBQ Pit boys

 
 
 
 

Mike v R

Forum Meubilair
Berichten
10.409
GegrildesalmalaBBQPitboys009.jpg


Recept

4 Zalm Filets -met huid (200 gr/per stuk)
1/3 cup Maple Syrup (ik heb golden syrup gebruikt.)
1/4 cup Soy Saus
2 el Olijfolie
30 gr. Roomboter
4 tenen knoflook geperst
1 fijngesneden Ui

GegrildesalmalaBBQPitboys001.jpg


Uitjes fijn snijden en knoflook persen en in steelpan met wat olijfolie (2 el.) even laten doorwarmen, dan boter erbij smelten en sojasaus en maple syrup toevoegen, en 5 minuten laten pruttelen.
GegrildesalmalaBBQPitboys004.jpg


De zalmfilets licht insmeren met olijfolie en op de BBQ in een koekenpan 1 a 2 min op de huidzijde bakken.
GegrildesalmalaBBQPitboys005.jpg


De zalmfilets uit de pan halen en met de vel op het BBQ rooster leggen,alvast een keer de saus er over.
GegrildesalmalaBBQPitboys006.jpg


Deksel op de bbq en ongeveer 12 min bij 160-170 gr C. gaar laten worden, tussendoor 1 a 2 maal moppen met de saus.
Bij kerntempratuur van 45gr.c,de zalm van de bbq gehaald.
GegrildesalmalaBBQPitboys008.jpg


GegrildesalmalaBBQPitboys009.jpg


Eetsmakkelijk.
 
Mooi hoor, vergeet niet de foto naar de Pitt boys te sturen. Dat levert altijd een vermelding op!
 
ziet er mooi uit Mike
 
Leo zei:
ziet er mooi uit Mike
Niet alleen mooi het was denk ik ook 1 van de lekerste stukken zalm van de bbq die ik ooit gemaakt heb.
 
Mike v R zei:
Leo zei:
ziet er mooi uit Mike
Niet alleen mooi het was denk ik ook 1 van de lekerste stukken zalm van de bbq die ik ooit gemaakt heb.

dan gaan we die zondag uitproberen, ze hebben hier zalm besteld
 
Mooi stukje vis hoor! Receptje ook maar eens op de lijst zetten.
 
Ziet er goed uit zeg ! ik zou er bijna vis van gaan lusten  ;D wordt iets om de vrouw blij mee te maken  :p
 
Lekker hoor Mike.

Ik heb m zondag ook voor het eerst gemaakt en het is inderdaad een heel lekker stukkie zalm.
 
Terug
Bovenaan Onderaan