BasBQ
Beef en Steak

GEGRILDE TONIJNSTEAK OP SICILIAANSE WIJZE

 
 

PatrickG

Sprokkelaar
Berichten
34
2e probeersel op de egg, recept van de green egg site en aan de slag. Temperatuur naar 250 graden ging goed en lukte ook temp vast te houden . Tonijn erop voor 30 sec en dan driekwart draaien voor de grill marks. jammer dat er toch een paar beetje bleven plakken aan het gietijzeren rooster. Les voor de volgende keer. Tonijn was heerlijk icm de salsa. Bijgaand dan ook wat foto’s , moet nog werken aan de presentatie maar voor iemand die normaal nooit in de keuken staat erg blij met het resultaat 😀

493B0355-ADF4-4275-A0C6-B7820A39C87E.jpeg


1935F024-10F0-44C9-A6E6-E0D16B078E9C.jpeg


6D44C487-FC3D-4D75-B9C9-B6918A5C026E.jpeg


EE9D2DDE-59D0-4A92-A5B7-1B8FE76D4B25.jpeg
 
Mooi bordje eten zo. Tonijn is lekker van de Q. En bordje netjes op gemaakt. Ziet er goed uit.

Volgende run meer houtskool in je Q. Zodat het vuur dichter op het rooster zit. Dan kan je harder aanzetten. En als het rooster dan net voor gebruik ingevet is zal het ook minder makkelijk plakken.
 
mooie run. Dertig seconden en dan draaien is best kort. Als het nog plakt dan gewoon nog heel even laten liggen. Het laat vanzelf los
 
dat is zooooooo lekker he.
Maar mooie tips van Fritz en Bram.

Bij gietijzer is 230° reeds voldoende, normaal gezien, maar kan 250° ook geen kwaad. 30 sec is idd kort en normaal laat hij vanzelf wel los, zoals Frirz zegt. Streep ipv een ruit is ook niets mis mee.
De tip van Bram om even in te vetten, neem ik mee.
 
Dat is een heerlijk bordje 😋😋
 
mooie run. Dertig seconden en dan draaien is best kort. Als het nog plakt dan gewoon nog heel even laten liggen. Het laat vanzelf los
Top bedankt voor de tip, wellicht was ik iets te strikt met het volgen van de bereiding van de site.
 
Mooi bordje eten zo. Tonijn is lekker van de Q. En bordje netjes op gemaakt. Ziet er goed uit.

Volgende run meer houtskool in je Q. Zodat het vuur dichter op het rooster zit. Dan kan je harder aanzetten. En als het rooster dan net voor gebruik ingevet is zal het ook minder makkelijk plakken.
Bedankt voor de tip, ik dacht dat ik de kolen niet boven de rand mocht vullen vandaar. Rooster invetten zal inderdaad helpen neem ik mee voor de volgende keer , dank
 
Lekkere tuna steaks. Breng er maar 1.
Naast de tips van Bram en Frits.....

Vraegske, heb je het nieuwe rooster goed ingebrand?.
 
Lekker man.... Ik ben toch ook wel fan van die 2x30 seconden. Tonijn hoeft maar net warm te zijn van binnen. 1x 60 seconden per kant is overigens ook niet erg.
Heb je je rooster er meteen opgelegd?
 
Lekker man.... Ik ben toch ook wel fan van die 2x30 seconden. Tonijn hoeft maar net warm te zijn van binnen. 1x 60 seconden per kant is overigens ook niet erg.
Heb je je rooster er meteen opgelegd?
Ja het rooster direct erop gedaan na het aansteken al . Vandaar enigszins verbaast dat het bleef plakken. Wellicht toch te ongeduldig geweest 😂
 
Tonijn, zalig! Ik geef mijn mootjes altijd een klein likje olijfolie mee, dan heb je een filmpje en laat 'ie mooier los. Met een redelijk vol rooster wordt het ook iets lastiger om mooi te grillen. Je zou ook twee batches kunnen doen. Voordeel is dan dat je gegrilde vis kunt draaien en terug kan leggen op een stukje grill rooster dat nog heel heet is. Vooraf wat zout op de vis helpt ook om die mooier aan te grillen... maar hè, je bent goed op weg en het ziet er nu al zalig uit!
 
Terug
Bovenaan Onderaan