BasBQ
Beef en Steak

Gegrilde Dorade

 

Smokey Willow

Kooltjesharker
Berichten
116
Afgelopen vrijdag een dorade bereid op de kamado joe jr. vrijdag is tenslotte visdag 😉
Ik heb een marinade gemaakt van knoflook rozemarijn citroensap en olijfolie. de vis 2 uurtjes laten marineren om vervolgens te grillen.

20210514_161450.jpg
20210514_174933.jpg

ik was in de overtuiging dat dit wel gewoon op het rooster kon, dit resulteerde erin dat in een deel van de huid kwijtraakte 😅 volgende keer toch maar de vis klem gebruiken. het uiteindelijke resultaat was er niet minder om, heerlijk sappig en goed op smaak. we hebben genoten.
20210514_180813.jpg
20210514_181248.jpg

Later op de avond nog even frikandel burnt ends gemaakt voor bij de borrel, gewoon omdat het kon 😉
20210514_192544.jpg
20210514_195604.jpg
20210514_202427.jpg

Bedankt voor het lezen!
 
Mooi schoon op. Vis rechtstreeks op de grill is vaker geen succes. Je zou ook een rookplank kunnen proberen.
 
Ik heb de dorade een keer ingesmeerd met mayonaise, en toen zo op het rooster. Dat ging goed, bleef iet plakken. En van de mayo proef je weinig tot niets meer terug.
 
Niets mis met zo'n overheerlijke dorade. Zal zeker gesmaakt hebben.

Had je de vis niet ff in de olie gezet voor deze op het rooster ging?
Los daarvan, plakken is altijd mogelijk. Probeer eens een grilmat. Is ook handig om de vis snel van direct naar indirect te schuiven,.
 
Zonde dat het visje gehavend van de Q is gekomen, maar de smaak was er niet minder om
Q geen tijd gehad om af te koelen 👍🏻

Wat Frits zegt, eens op een plankje leggen, ook voor wat extra smaak?
En het treft, bij voldoende animo, 150, wilt Frits ze weer bestellen 😉
 
Niets mis met zo'n overheerlijke dorade. Zal zeker gesmaakt hebben.

Had je de vis niet ff in de olie gezet voor deze op het rooster ging?
Los daarvan, plakken is altijd mogelijk. Probeer eens een grilmat. Is ook handig om de vis snel van direct naar indirect te schuiven,.
er zat olie in de marinade die ik had gebruikt dus daaraan geen gebrek ;) een grilmat is ook een goede tip (y)
maar denk dat ik de volgende keer een plankje ga gebruiken.
 
Dorade is een geweldig lekkere vis van de Q. Zeker omdat hij zo mooi direct gegrild kan worden. Ik gebruik altijd een visklem. Maar ook aan de visklem kan de huid wel eens blijven plakken. Voordeel is wel dat je de huid dan nog kunt opeten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan