BasBQ
Beef en Steak

Gebruik platesetter patton 16inch

Emiel

Tondelzoeker
Berichten
14
Hoi,
20200516_103249.jpg
20200517_080202.jpg

Ik Ben inmiddels de gelukkige eigenaar van een patton kamado 16inch table chef en ga deze zelf inbouwen in Douglashout meubel.

Bij aankoop een platesetter uitonderhandeld. Bij uitpakken blijkt er een andere platesetter in de doos te zitten dan dat op de foto van de doos het geval is. Mijn vraag; hebben jullie ervaring met deze platesetter?
Na lang overleg met winkel gaven zij aan dat het inderdaad niet het model uit de doos is, maar dat deze wel werkt. Voor mijn idee ligt het rooster nu wat los op de platesetter.
Graag advies.
P.s. Heb inmiddels toch een andere bij besteld op een andere plek.
P.s.s. in de catalogus van patton zelf schijnt de code niet te kloppen bij de platesetter 16 inch. Code is voor een thermometer.

Groet Emiel
 
Wat bedoel je precies met het rooster ligt los op de plate setter? Als er rondom de plate setter voldoende ruimte is voor de airflow en hij vangt grotendeels de directe hitte op voor het rooster, lijkt het me een prima ding.

Heb je misschien een foto van de plate setter die er eigenlijk bij zou moeten zitten? Dan hebben we wat vergelijkingsmateriaal
 
Spekkie bedankt,

Hierbij foto van platesetter zoals in catalogus aangegeven stond.
Die ik nu, daarmee komt het rooster een stuk hoger ( boven de kuip) te liggen.Is dat erg?

Screenshot_20200524-122004_Gallery.jpg
 
Als je genoeg ruimte in de deksel is het juist wel fijn dat je iets meer ruimte hebt. Ik heb er zelf 1 geknutseld en de eerste keer had ik te weinig ruimte tussen platesetter en het rooster of pizzasteen waardoor deze alsnog te warm werd. Nu ik deze wat hoger heb gestaan geen problemen meer
 
Let wel even op dat je genoeg ruimte houdt in je deksel. Zeker als je ooit een BCC ofzo wil maken, moet je even kijken of je niet in de knoei komt mbt de hoogte. Het inkorten van de pootjes is met een slijptol dan wel weer zo gebeurd, maar niet iets waar je op zit te wachten bij een nieuw product
 
Late reactie maar ik heb dezelfde platesetter op de 15 inch maar die blijft mooi binnen de hoogte. Of het moet zijn dat je het al opgelost hebt.
 
Hoi en bedankt voor je reactie.
De jouwe ligt inderdaad iets lager maar verschilt niet heel veel. Ik blijf het vreemd vinden. Mogelijk dat ik enkele cm afslijp. Heb jij wel genoeg ruimte tussen je rooster platesetter voor een drip pan?
 
Hoi en bedankt voor je reactie.
De jouwe ligt inderdaad iets lager maar verschilt niet heel veel. Ik blijf het vreemd vinden. Mogelijk dat ik enkele cm afslijp. Heb jij wel genoeg ruimte tussen je rooster platesetter voor een drip pan?
Ja hoor, dat past wel👍
 
Hallo Emyl, waar heb je die Fire Plate aangeschaft? het is lastig om het lage model ergens te vinden. Ik heb nu ook het hoge model geleverd gekregen zoalsafgebeeld in je bericht van 17 mei maar die is veel te hoog.
Ik hoop dat ik de lage variant nog ergens kan aanschaffen.
 
Laatst bewerkt:
In het ergste geval doet een slijptol met diamantschijf wonderen.
Bovenkant rooster tot bovenkant baserand opmeten en dit van de te lange plate setter poten afslijpen.
Je rooster moet met de bovenkant gelijk of net onder de rand van de base rand liggen.
 
In het ergste geval doet een slijptol met diamantschijf wonderen.
Bovenkant rooster tot bovenkant baserand opmeten en dit van de te lange plate setter poten afslijpen.
Je rooster moet met de bovenkant gelijk of net onder de rand van de base rand liggen.


beetje jammer van de plaat. dingetje kost wel €55. maar als het niet anders kan ga ik sat wel doen ja.
 
beetje jammer van de plaat. dingetje kost wel €55. maar als het niet anders kan ga ik sat wel doen ja.
Ik zei ook, in het ergste geval.;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan