BasBQ
Beef en Steak

Gat in mijn Weber 57 boren.

 
 
 

ThrowonD

Stoker
Berichten
494
Dit wil ik doen om de pitmasterIQ aan te bevestigen.
De standaard procedure om het via de bestaande ventilator gaten te doen bevalt mij niet.

Ik zoek me een ongeluk naar filmpjes/maten en how to... op het internet..., op 1 of andere manier vind ik het filmpje niet meer terug.

Straks word een stappenboor geleverd..., ik ben op zoek naar zo'n how to filmpje of de maten/plekken waar te boren...

Van binnen naar buiten boren, of van buiten naar binnen?

Hoor graag van jullie...
 
Gevoelsmatig zou ik van buiten naar binnen  boren, dit om de beschadigingen aan de buitenkant het kleinst te houden. Verder zou ik het net als met tegels doen, afplakken met schilderstape, met een centerpons een deukje maken zodat mijn boortje niet wegloopt, voorboren en dan de stappen boor erin.

Plaatsing? Je wilt niet dat al je as door je BBQ geblazen wordt dus daar even over nadenken ;)
 
Ik zou toch echt van buiten naar binnen gaan boren. Dit juist om chipping van de emaille tegen te gaan.

Een tegel boren ze ook met een tegelboor van buiten (als glazuur op emaille lijkt is dit volgens mij het beste).

Gr. Erwin
 
eamesz zei:
Ik zou toch echt van buiten naar binnen gaan boren. Dit juist om chipping van de emaille tegen te gaan.

Een tegel boren ze ook met een tegelboor van buiten (als glazuur op emaille lijkt is dit volgens mij het beste).

Gr. Erwin

+1!!!

Altijd van buiten naar binnen.
 
Oeps, andersom opgeschreven dan ik bedoelde! En meteen aangepast!

Het was nog vroeg ;)
 
Ik heb van buiten naar binnen geboord met een stappenboor, dat ging prima. Schilderstape is makkelijk voor aftekenen en zorgt ervoor dat de boor niet te veel wegloopt. Persoonlijk zou ik geen centerpons gebruiken op het email, ik zie de stukken er al vanaf vliegen, maar dat is meer een gevoel dan een op feiten gebaseerde mening.

Voor de plaatsing zou ik het net onder het kolenrooster doen, wel even zo passen en meten zodat het niet in de weg zit voor het OT-systeem. Ik heb het bij mijn OTS 47 boven het kolenrooster gedaan, door de ronding van de Q staat ie dan richting het bovenste rooster te blazen. Als je bij indirect een deel van het kolenrooster wilt afdekken is het ook handig als je hier onderdoor kan blazen.
 
Het is gelukt met een geleende stappenboor...

Twee super mooie gaten..., van buiten naar binnen geboord..., na afplakken met tape...



Netjes onder het kolen rooster...



2/3de afgesloten... kolenrooster,



Nieuwe opstelling...



Zondag de bacon ..., en charsieuw...., nu al zin in...



ps...., heb de venthole's niet afgeplakt..., zal dit erg veel "valse lucht"  geven, als ze geheel gesloten zijn....?

(Ik verwacht zelf niet.., omdat de kolen doven, wanneer je alles dicht doet zonder modificatie's aan de orginele Weber)....
 
Terug
Bovenaan Onderaan