BasBQ
Beef en Steak

Gasbarbecue

T

TheMitchHD

Gast
Hallo,

Wij hebben een gasbarbecue Fireplus Cosensa met het volgende
Onderin de barbeque zijn de 3 branders. Daarboven een alluminum plaat (zilver) en daarboven emaille roosters.
Nu ben ik echt compleet radeloos. Moet er op deze barbeque nou kolen of niet?
Ik kan nergens op internet vinden hoe of wat en heb er ook geen boekjes bij omdat deze BBQ 2e hands is gekocht.

Wat moet ik doen?
 
Dit is een gas Bbq, daar moet een gasfles op.
 
Dat snap ik wel. Die hebben we ook. Maar wat nog meer. Zoals ik zij is de bbq in 3 niveaus opgedeeld
Van onder naar boven:
3 Gasbranders
Metalen plaat
Emaille Rooster

Moet ik hier kolen of iets gebruiken of helemaal niks?
 
Ik zou zeggen alleen het gas, hooguit lavastenen voor de verspreiding van de hitte
 
Ik heb 2 foto's voor jullie.

Een van de bovenkant met grillplaat
20140517_191501.jpg


Een van de onderkant met branders
20140517_191509.jpg
 
Nou die metalen plaat hoort m.i. niet boven de branders. Ik heb zelf een patton gas bbq en daar zit die plaat onder de branders om vet e.d. op te vangen. Boven de branders zitten bij mij z.g. Flavor bars die moeten voorkomen dat het vet op de branders valt en vlammen veroorzaakt.
Het lijkt mij dat e.e.a. mist. En/of of niet goed is geassembleerd.

 
Dus de plaat moet onder de branders zitten. En dan vervolgens iets van kolen of lavastenen erin doen?
 
Ik ben het met vuurvlieg eens.
Die plaat moet onder de branders.
Dan moet er boven je branders een rooster of afdekkapjes over de branders. Die mis ik op je foto.
 
Dat maakt als het goed is niet uit toch? Zo was het noioit bij onze oude gasbarbecue. Zonder afdekplaatjes.

EDIT:
Het probleem is opgelost. De plaat heb ik onder de branders gedaan en in een zak zaten 3 afdekplaatjes.
20140517_200414.jpg
 
Zo is ie goed, nu alleen nog gas en klaar is ie.
 
Probleem opgelost! Stel je gelijk even voor, want volgens mij heb je dat nog niet gedaan? Vinden we hier wel zo leuk:)

Veel bbq plezier met je nieuwe bbq en laat je inspireren door de website:)
 
Mr_Nas +1
 
TheMitchHD zei:
Dat maakt als het goed is niet uit toch? Zo was het noioit bij onze oude gasbarbecue. Zonder afdekplaatjes.

EDIT:
Het probleem is opgelost. De plaat heb ik onder de branders gedaan en in een zak zaten 3 afdekplaatjes.
20140517_200414.jpg

Juist, zo moet het. De flavor bars voorkomen dat het vet rechtstreeks op de branders valt. Succes.
 
De flavorbars zijn ook uitermate geschikt om een rookbox op te zetten om toch de rooksmaak aan je vlees te geven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan