Beef en Steak

Gas barbeque in Singapore

• Onderwerp starter Onderwerp starter Wiegerr
  • Startdatum Startdatum
W

Wiegerr

Gast
Beste allemaal,

Dit jaar ben ik naar Singapore verhuisd en kolen zijn hier in een appartmenten complex uit den boze. Op zoek naar een gas BBQ ben ik uitgekomen bij een Broil King Monarch 40 en Napoleon Triumph 410. Allebei op LPG, propaan of aardgas doet met hier niet aan.

Wat denken jullie? De Broil King voelt meer solide aan, maar geeft aan 10.7kW vermogen te hebben. De Napoleon heeft een ingebouwd draaispit en zegt 17.6kW te hebben.

Wat zegt de Expert? Ik ben trouwens op de lokale marktplaats een Weber Genesis E330 tegen gekomen. Flink gebruikt tegen een kwart van de prijs, wat denkt u?

De prijzen liggen hier zo'n 25% hoger, dus vandaar dat ik heet klein wil houden. De Monarch en de Napoleon kosten allebei zo'n 800 Euro hier.

Ik ben echt geen gasser, maar die Weber Genesis vind ik wel echt vet hoor!

Welkom Wiegerr! Ik neem aan dat de Broil King en de Napoleon dan beide af fabriek zijn aangepast voor LPG.

Hier heb je een review voor de Broil King Monarch (weliswaar niet de 40) misschien helpt dat. http://gas-grills-review.toptenreviews.com/broil-king-monarch-review.html

Als je de Weber kan bekijken en je content bent met wat je ziet, dan zou ik persoonlijk voor de Genesis gaan. Hiervoor zijn voldoende spare parts via internet te krijgen.

Succes met je queeste.

hoi Wieger,
welkom bij dit edele genootschap

Hoi Wieger, welkom bij het BBQ Genootschap.
Trouwens wel een leuke lokatie voor een meeting van het BBQ Genootschap, Singapore :D

Welkom Wiegerr, ik zou voor de tweedehands Weber gaan.

zonder twijfel de weber alleen al het feit dat je over 25 jaar nog onderdelen kan krijgen !!

Als je van BBQ je hobby wilt maken is de Weber een goeie keus omdat je er nog wat aan moet begrijp ik uit je inleiding. Ga je voor nieuw dan heb je aan broilking en napoleon ook twee uitstekende merken. Mijn voorkeur gaat uit naar broilking omdat ik dit merk goed ken en overtuigd ben van de meerwaarde

Dank voor de reacties. Ik wacht nog steeds op een reactie van degene die zijn Weber wil verkopen. Die heeft ook mijn voorkeur, nieuwe grill roosters, eventueel een brander vervangen en nieuw spit en hij is zo goed als nieuw en nog steeds goedkoper dan een nieuwe kleinere.

Jammer dus dat de verkoper niet reageert. Wellicht is hij al weg uit Singapore. Ik denk dat het de Broil King gaat worden. Het kastje eronder is groot genoeg voor de LPG tank, terwijl die meestal naast de BBQ moet staan (ook bij de Napoleon). Ze zijn inderdaad wel af-fabriek voor LPG geschikt gemaakt.

Ik zal wel wat foto's maken zodra hij in gebruik is.

Terug
Bovenaan Onderaan