BasBQ
Beef en Steak

Garnalenburger met mango salsa

 
 
 

vogels

Pitmaster
Berichten
854
Aangezien het foto thema deze ronde "not your average burger" is, een burger gemaakt om toch ook eens een gooi te doen naar die felbegeerde sticker.. 😉

Had daar meteen een idee bij, een garnalenburger. Moest alleen nog een recept vinden. Lang leven het WWW, na wat zoeken vond ik een recept van Herman den Blijker Link voor de burger zelf en een recept voor de garnering heb ik van Ohmyfoodness Link.

dus eerst maar eens een farce maken van de black tijger garnalen en de snoekbaars.
20220810_191410.jpg

20220810_192801.jpg


Toch een vreem gezicht dat witte "gehakt". Mengen met de limoensest, spaanse peper en gember en mooie pattys maken.
20220810_193044.jpg
20220810_195350.jpg
20220810_200351.jpg

Het is plakkerig spul, dus goed nat houden. Ze zijn 135gram dus een mooie maat. Die mogen even de vriezer in om wat steviger te worden.
Kan ik opruimen en de limoen mayonaise en mango salsa maken.
20220810_202846.jpg

20220810_203612.jpg

BBQ was al lekker warm van de zalm op cederhouten plank dus we konden meteen aan de slag.

Eerst broodje 5min afbakken, daarna doorsnijden insmeren met knoflookolie (dat hoort toch bij garnalen en zat nergens in het recept) en even toasten. Ondertussen de skillet warm laten worden, beetje olijfolie erin en dan de burger.
Voorzichtig omdraaien want hij is wat breekbaar. Volgende keer misschien toch een eitje als binding :unsure:.
20220810_205842.jpg

20220810_210117.jpg

20220810_210353.jpg

Limoen mayonaise erop, burger erop en een mooie schep mango salsa, wat lenteui voor de kleur.

20220810_211023.jpg

20220810_211059.jpg


Nou dat is me even een werkje, maar de moeite zeker waard. De combinatie is echt heerlijk en zeker het herhalen waard..

Ben geen fotograaf maar ga hem toch eens insturen 😀
 
Weer een leuke, ongebruikelijke burger. Mooie bijdrage.
 
Dat lijkt mij erg lekker. Leuke variant. Zal zonder gehaktmolen niet zo makkelijk zijn om te maken.
 
Dat lijkt mij erg lekker. Leuke variant. Zal zonder gehaktmolen niet zo makkelijk zijn om te maken.
Jawel hoor, gewoon fijn snijden denk dat dan een eitje toevoegen het beste is.
 
Super tof!!
Ga deze zeker ook een keer maken heel gaaf!
 
Super. Ideaal om ff in te bijten.
 
Verrassende burger maar daarom Juist interessant! Ziet er lekker uit.
 
Dat is goed gelukt zo!

Als je hem te lang bakt, word hij dan ook taai of valt dat wel mee?
(Net als je garnalen te lang bakt)
 
Hmm. Ben heel erg nieuwsgierig naar de smaak
 
Dat is zeker geen average burger! Ik moet zeggen dat ik dat witte gehakt uit de molen er niet heel aantrekkelijk uit vind zien, maar het eindresultaat dan weer wel. Had graag een hapje geproeft!
 
Dat is goed gelukt zo!

Als je hem te lang bakt, word hij dan ook taai of valt dat wel mee?
(Net als je garnalen te lang bakt)
Was ik ook bang voor maar dat is dus niet zo. Heb ze best wel even gebakken om ze een kleurtje te geven en waren nog super lekker.
 
Mooie burger geworden, weer eens wat anders
 
Dit lijkt me serieus lekker. Ga ik eens onthouden en proberen. TNX voor de inspiratie. Top
 
Terug
Bovenaan Onderaan