BasBQ
Beef en Steak

Garantiewerk?

 

Beltie

Sprokkelaar
Berichten
37
Na iets meer dan een jaar laat het vilt los van de Kamado Joe Classic I.
Is dit normaal slijtage? Of zou het nog onder garantie vallen?

Mocht dat niet zo zijn; nieuw vilt of glasvezel rand?
7452bc40b8f2f481a41a906bb6ddaadd.jpg
 
Ik vermoed dat dit niet onder de garantie valt. Vilt is echt een slijtdeel.
Als je het vervangt zou ik zeker voor glasfiber gaan, zit er hij mij nu 2 jaar op en gaat voorlopig nog een poos mee.
 
Nope, geen garantie.

Ik heb nu ook fiberglass en zeer tevreden van.
 
Enkel wat opletten met deze te veranderen naar fiberglass. De KJC1 heeft geen sluitklepje en die dichting is dikker. Dus als je alles ineens vervangt, dan gaat hij open staan en een tijdje niet goed werken. Mijn KJ dealer heeft me toen gezegd eerst de kapotte helft te vervangen en een paar weken later de andere. Dan kan eerst de ene zich zetten, daarna de andere. Bij het vervangen van de laatste heb ik een zware plant aan het handvat gehangen waardoor hij goed op elkaar zat. Na een week er pas afgehaald en alles werkt perfect.
 
Linkje/DM naar het gebruikte glasvezel voor de KJ classic 1? welke te kiezen? zie er namelijk ook waar RVS in is verwerkt. BTW sorry voor het kapen van dit topic, maar wellicht heeft de TS hier ook iets aan.
 
Ik heb gewoon die van Kamado Joe zelf genomen. Kost wat meer, maar dan was ik 100% zeker. Deze is 35mm dacht ik, maar toen in after market gaskets zocht, waren er velen maar 25mm.

Ook opletten dat de koppelstukjes erbij zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan