BasBQ
Beef en Steak

Garantie Monolith

Ajax

Tondelzoeker
Berichten
4
Hi allemaal,

Ben de trotse eigenaar van een Monolith Basic Large geworden.
Ik las op dit forum dat het belangrijk was de kamado z.s.m. te registreren voor garantie.
Ik zag dat dit bij de KJ of MB modellen makkelijk ging via een registratie-site. Maar voor de Monolith kan ik na 30minuten nog niets vinden!

Ik heb de Monolith gekocht bij BarbecueXXL, en heb buiten de pakbon alleen een instructieboekje gekregen (met op de laatste pagina in rood een code ''GM 0022XXX''. XXX zijn 3 cijfers, weggelaten voor de zekerheid.

Weten jullie of ik iets mis? Een garantiebewijs? Of is er een site waar ik a.d.h.v. deze code kan registreren?

Hoor graag!

Groetjes Ajax
 
Mijn BGE ook niet geregistreerd, ik mail gewoon naar de winkel waar ik gekocht heb en die lossen dat altijd snel en correct op.
Kan er geen slecht woord over zeggen.
 
Bedankt. Zojuist ook reactie van de webshop terug dat je inkoopfactuur je garantiebewijs is.

Maar, bij KJ kan je dus aankloppen via een garantie contactformulier op de KJ site zelf.

Bij BGE en Monolith gaat dit dus via de winkel waar je hem gekocht hebt (Dealer).
Wat gebeurd er als deze winkel sluit? Kan je dan bij een andere dealer terecht?
Heb de monolith gekocht voor de ''levenslange'' garantie.

Thanks voor de antwoorden!
 
Bedankt. Zojuist ook reactie van de webshop terug dat je inkoopfactuur je garantiebewijs is.

Maar, bij KJ kan je dus aankloppen via een garantie contactformulier op de KJ site zelf.

Bij BGE en Monolith gaat dit dus via de winkel waar je hem gekocht hebt (Dealer).
Wat gebeurd er als deze winkel sluit? Kan je dan bij een andere dealer terecht?
Heb de monolith gekocht voor de ''levenslange'' garantie.

Thanks voor de antwoorden!
bij BGE kan je ook terecht bij de invoerder, geen idee hoe ze het dan verder oplossen, maar heb daar alle vertrouwen in
 
Formeel juridisch is alleen de verkoper verplicht garantie te geven en te garanderen dat het product gedurende de levensduur goed functioneert.
Dat een importeur/fabriek garantie overneemt is fijn maar dat hoeven ze niet.
Mijn monotilth was nieuw beschadigd en is na een zeer ruime wachttijd omgeruild. (waren niet voorradig vorig jaar) Ja door de fabriek i/mporteur
 
Formeel juridisch is alleen de verkoper verplicht garantie te geven en te garanderen dat het product gedurende de levensduur goed functioneert.
Dat een importeur/fabriek garantie overneemt is fijn maar dat hoeven ze niet.
Mijn monotilth was nieuw beschadigd en is na een zeer ruime wachttijd omgeruild. (waren niet voorradig vorig jaar) Ja door de fabriek i/mporteur

Dan spreek je over de wettelijke garantie, die is binnen de EU ook maar 2 jaar voor de consument.

Extra garantie kan de fabrikant zelf bepalen en ook zelf de voorwaarden bepalen.

Een mooi voorbeeld is auto's met bv 5 jaar garantie.
Wettelijk is 2 jaar eender waar je de wagen laten onderhouden.
In de kleine lettertjes voor de extra garantie staat normaalgezien dat de wagen onderhouden moet worden door een officiële dealer.
Aangezien die extra garantie geen wettelijke verplichting is, mogen ze dat. Voor de 2 jaar wettelijke garantie kunnen ze dat niet eisen.
Daarom dat veel merken extra garantie geven, om hun dealers te ondersteunen, het is een extra verkoopargument, en velen gaan toch ergens anders op onderhoud en dan vervalt die extra garantie. kost dus relatief weinig aan de invoerder/fabrikant.
 
Hi allemaal,

Ben de trotse eigenaar van een Monolith Basic Large geworden.
Ik las op dit forum dat het belangrijk was de kamado z.s.m. te registreren voor garantie.
Ik zag dat dit bij de KJ of MB modellen makkelijk ging via een registratie-site. Maar voor de Monolith kan ik na 30minuten nog niets vinden!

Ik heb de Monolith gekocht bij BarbecueXXL, en heb buiten de pakbon alleen een instructieboekje gekregen (met op de laatste pagina in rood een code ''GM 0022XXX''. XXX zijn 3 cijfers, weggelaten voor de zekerheid.

Weten jullie of ik iets mis? Een garantiebewijs? Of is er een site waar ik a.d.h.v. deze code kan registreren?

Hoor graag!

Groetjes Ajax
Dag Ajax,

Ik ben wel benieuwt wat je ervaring met de Monolith Basic Large is. Ik ben me namelijk ook (mede) op deze aan het oriënteren. Wat mij opvalt (laat ik even voorop stellen dat ik een leek ben) is dat er in vergelijking met andere kamado's erg veel ruimte tussen de wand en de deflectorsteen lijkt te zitten of maakt dit niks uit?

Afb 1.jpg
 
ik ben ook aan het rondkijken naar vershillende kamado's. Ik dacht altijd dat Monolith een garantie had van 20 jaar op de keramische delen. Nu zie ik dit staan (.De garantieduur op de keramische componenten van de MONOLITH Grill bedraagt 10 jaar) Dit stond op de volgende site...
https://static.webshopapp.com/shops/076960/files/114783755/monolith-garantievoorwaarden-2017-nl.pdf

Ben benieuwd of dit klopt?

Ik kwam trouwens ook een aankoopformulier tegen. ( https://monolith.nl/wp-content/themes/betheme-child/download/Aankoopformulier_Monolith_NV.pdf ) misschien heb je er iets aan..
 
Ik heb destijds zitten rondkijken en vergelijken en merkte dat vele merken verschillende garantievoorwaarden hebben. Zo had destijds Outr bv 2 jaar, wat dan belachelijk weinig is. Grill Bill was toen 10 jaar,... .

Met de kennis die ik nu heb, zou ik nooit eentje nemen met 10 jaar of minder. Die zijn meestal ietsje goedkoper, maar eens je er iets mee aan de hand hebt buiten garantie, dan ben je dat verschil al weer kwijt.

Levenslang komt meestal wel overeen met 20 jaar en dus puik.
 
Dag Ajax,

Ik ben wel benieuwt wat je ervaring met de Monolith Basic Large is. Ik ben me namelijk ook (mede) op deze aan het oriënteren. Wat mij opvalt (laat ik even voorop stellen dat ik een leek ben) is dat er in vergelijking met andere kamado's erg veel ruimte tussen de wand en de deflectorsteen lijkt te zitten of maakt dit niks uit?
Ajax heeft zich al vanaf maart vorig jaar niet meer op dit forum gemeld.
 
Ik heb zelf geen Monolith, maar des te groter de ruimte tussen je deflectorplate en je wand, des te meer kans dat je baksel directe straling krijgt. Zoals ik het nu zie, des te kleiner je deflector, des te kleiner het te gebruiken oppervlakte bij L&S. Correct me if I'm wrong.
 
Bij mijn le chef pro2 vind ik het prima passen en heb er ook geen last van.
 
Dag Ajax,

Ik ben wel benieuwt wat je ervaring met de Monolith Basic Large is. Ik ben me namelijk ook (mede) op deze aan het oriënteren. Wat mij opvalt (laat ik even voorop stellen dat ik een leek ben) is dat er in vergelijking met andere kamado's erg veel ruimte tussen de wand en de deflectorsteen lijkt te zitten of maakt dit niks uit?

Bekijk bijlage 51083
Ik heb een Monolith classic Pro 2.0 de ruimte die je nu ziet tussen de zijkant van je kamado en de deflector plate is inderdaad vrij groot. Boven je deflector plate is nog ruimte voor een lekbakje (geen idee of deze standaard ook bij de basic zitten) maar die zijn ook weer breder als je deflectorplate. Ik heb zelf daarom ook geen last van directe straling naar mijn producten die op het rooster liggen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan