BasBQ
Beef en Steak

Ganzenburgers

 

Klaske68

Vuurmaker
Berichten
91
Vandaag via een tweede kansje advertentie van coolblue een gehaktmolen voor mijn kenwood cooking chef voor een leuk prijsje op de kop getikt. Dus vandaag geleverd en natuurlijk meteen uitproberen had nog wat binnen filetjes van de ganzen liggen en deze er door gedraaid!
Leuk werkje trouwens hier door heen nog een paar plakken gezoet spek en shoarma kruiden hamburgertjes uitgestoken en op de grill.
Een groot succes er zijn er hier een paar die geen pertinent weigeren gans te eten en nu ze niet wisten wat ze atende hamburger zo weg hadden?

21bad01813db4ab1342428f3331d0f17.jpg

c1bfcb219f37dff4c19b3bc9a24dfa08.jpg

bd887e228d7fd4b4312e34fb1f99cd25.jpg

5798b1bf4b0c2b8406795b972b5e7f4a.jpg

Wel volgende x iets minder kruiden maar ja dit was de eerste x en al doende  leert men.
 
Er gaat niets boven zelfgemaakte burgers, zeker als je dan het gehakt ook zelf gedraaid hebt.
Lekker!
 
Leuk!!! Ik vind de smaak van gans zo lekker, maar wilde kan zo taai zijn.....gaaf hoor!
 
Ja daar was ik eerst ook bang voor maar vandaar die paar plakjes spek erdoor nou en het viel dus ook reuze mee en niet te lang grillen zo'n 15 ? 20 min regelmatig blijven draaien en dit waren dus ook de binnen filetjes die liggen onder de ganzenborsten  zijn ook zeer mals.
 
mooie burgers hoor
 
Mooi hoor !
 
Goed zo! Opvreten die ganzen, het zijn er veel te veel! :)
 
Klaske68 zei:
Ja daar was ik eerst ook bang voor maar vandaar die paar plakjes spek erdoor nou en het viel dus ook reuze mee en niet te lang grillen zo'n 15 ? 20 min regelmatig blijven draaien en dit waren dus ook de binnen filetjes die liggen onder de ganzenborsten  zijn ook zeer mals.

Da's behoorlijk lang hoor... ik geef mijn Spiffs (rund) 3 minuutjes per kant.
 
Ja misschien wel lang maar het was in dit geval niet te lang en het is wel wild en dan neem ik liever het zekere voor het onzekereze waren in ieder geval niet droog en uitgebakken.
 
Ik heb aardig wat beesten geproefd , maar nog geen gans.
Toch eens doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan